نوشته شده توسط : کاریاب

ریتنشن مارکتینگ یا بازاریابی بازگشتی چیست؟

ریتنشن مارکتینگ یا بازاریابی بازگشتی، شکلی تازه از بازاریابی است که این روزها در دنیای ایکامرس بیشتر و بیشتر به کار گرفته می‌شود. تمرکز اصلی بازاریابی بازگشتی درگیر کردن مشتریان به شکلی است که دوباره و دوباره برای خرید به فروشگاه شما بازگردند؛ ریتنشن مارکتینگ تلاش می‌کند تا سودآوری از مشتریان فعلی را به حداکثر برساند. بازاریابی بازگشتی در نقطه‌ی مقابل بازاریابی اکتسابی قرار می‌گیرد که بر روی جذب هر چه بیشتر مشتریان جدید تمرکز دارد.

ریتنشن مارکتینگ (Retention Marketing) چیست؟

ریتنشن مارکتینگ مجموعه‌ای از فعالیت‌هاست که یک فروشگاه برای افزایش احتمال خرید مجدد یک مشتری به کار می‌گیرد و بر روی افزایش میزان سوددهی هر خرید جدید از یک مشتری تکراری تمرکز دارد. این نوع بازاریابی هرگز تنها استراتژی مورد استفاده‌ی یک فروشگاه نیست و شیوه‌های قدیمی جذب مشتری به قوت خود باقی می‌مانند. ریتنشن مارکتینگ تنها کمک می‌کند تا نرخ بازگشت سرمایه به ازای هزینه‌ای که برای جذب مشتریان می‌کنیم افزایش یابد.

ریتنشن مارکتینگ سعی دارد نرخ تناوب خریدها – یعنی اینکه هر مشتری هر چند یک بار خرید می‌کند – و همچنین نرخ تکرار خریدها – یعنی احتمال بازگشت خریدار – را افزایش دهد. افزایش نرخ این دو معیار به معنی افزایش طول عمر مشتری است که منجر به سودآوری درازمدت می‌شود.

بازاریابی بازگشتی در مقابل بازاریابی اکتسابی

ریتنشن مارکتینگ (Retention Marketing) در نقطه‌ی مقابل بازاریابی اکتسابی (Aqcuisition Marketing) قرار دارد اما به هیچ وجه نمی‌تواند جایگزین آن شود؛ در واقع کسب و کارها برای به کارگیری استراتژی‌های بازاریابی ریتنشن ابتدا نیاز به جذب مشتری از طریق بازاریابی اکتسابی دارند! این دو روش باید به صورت مکمل یکدیگر به کار گرفته شوند.

به عبارتی بهتر است به ایکامرس مارکتینگ به شکل یک ورزش نگاه کنید. برخی از تیم‌ها به حمله خوب کار می‌کنند و برخی در دفاع بهتر هستند؛ اما آیا هیچ تیمی با عمکلرد خوب در تنها یکی از این دو جناح به موفقیت می‌رسد؟ قطعاً خیر!

بازاریابی بازگشتی تاکتیک دفاعی فروشگاه شماست و بازاریابی اکتسابی تاکتیک حمله!

بازاریابی به روش بازگشتی تاکتیک دفاع فروشگاه شماست و بازاریابی اکتسابی تاکتیک حمله؛ تنها با به کارگیری درست هر دو می‌توانید در این بازی به پیروزی دست یابید. اینکه فروشگاه شما بیشتر بر روی کدام یک از این دو روش تکیه می‌کند به فاکتورهای مختلف مانند محصولی که می‌فروشید، حاشیه سود کسب و کارتان، صنعتی که در آن فعال هستید و مهم‌تر از همه به دوره‌ی حیات فروشگاه شما بستگی دارد.

دوره‌ی حیات فروشگاه مهم‌ترین فاکتور در نحوه‌ی به کارگیری استراتژی‌های بازاریابی بازگشتی و اکتسابی است. آیا فروشگاه خود را به تازگی راه‌اندازی کرده‌اید؟ در این صورت ریتنشن مارکتینگ برای شما سودی نخواهد داشت و باید همه‌ی تمرکز و منابع خود را معطوف بازاریابی اکتسابی کنید. به همین صورت، هر چقدر که پیش می‌روید و پایگاهی از مشتریان ثابت پیدا می‌کنید، می‌توانید آرام آرام ریتنشن را نیز وارد استراتژی‌های بازاریابی خود کنید.

با افزایش فروش فروشگاه شما می‌توانید سهم بودجه ریتنشن را افزایش دهید. در نقطه‌ای مشخص به بعد رشد کردن با افزودن به مشتریان سخت‌تر از رشد با بهره‌روی حداکثری از مشتریان سخت‌تر می‌شود و اساساً منطقی‌تر است که تمرکز و انرژی بیشتری بر روی مشتریان فعلی خود بگذارید.

چرا باید به ریتنشن مارکتینگ رو بیاوریم؟

در گذشته‌ای نه چندان دور، استراتژی‌های بازاریابی موتورهای جستجو یا SEM و شبکه‌های اجتماعی ارزان و بسیار اثرگذار بودند و به کمک آنها به راحتی می‌توانستید ترافیک زیادی را روانه‌ی سایت فروشگاهی خود کنید. این روزها اما این روند در حال تغییر است. هزینه‌ی تبلیغات در موتورهای جستجو – مانند گوگل اَدز – و شبکه‌های اجتماعی رو به افزایش بوده و میزان اثرگذاری آنها نیز به اندازه‌ی سابق نیست.

نرخ جذب مشتری یا CPC از طریق تبلیغات کلیکی بالا رفته و به نظر نمی‌آید در هزینه‌های آن کاهش خاصی به وجود بیاید. از طرفی دیده شدن به صورت ارگانیک از طریق شبکه‌های اجتماعی نیز با توجه به فیلترینگ گسترده و کاهش مخاطبان در پلتفرم‌های مختلف بسیار سخت شده و پروموت از طریق تبلیغ نیز هزینه‌های سنگینی دارد.

همه‌ی این نکات نشان می‌دهد که جذب مشتری جدید از همیشه سخت‌تر شده است و هوشمندانه به نظر می‌رسد که از طریق ریتنشن سودآوری مشتری‌های فعلی خود را افزایش دهیم.

نکته‌ی پایانی

میزان اثرگذاری یک استراتژی Retention Marketing به میزان زیادی به محصولی که می‌فروشید بستگی دارد. ماشین‌های ظرفشویی به اندازه‌ی قهوه به فروش نمی‌رسند و نباید انتظار تکرار فروش یکسانی از آنها داشت! با این حال امری که در آن نمی‌توان تردید کرد این است که ریتنشن مارکتینگ با هزینه‌ی کمتر، سود بیشتری عاید کسب و کارها می‌کند و فروشگاه‌های آنلاین نمی‌توانند بدون آن دوام چندانی داشته باشند.



:: بازدید از این مطلب : 4
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 25 آبان 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کاریاب

بازاریابی اکتسابی چیست؟ ۱۶ گام استراتژی جذب مشتری

بازاریابی اکتسابی چیست؟

بازاریابی اکتسابی یا Acquisiton Marketing فرایندی است که در آن کاربران و بازدیدکنندگان را متقاعد کرده تا به خریدار محصولات یا خدمات یک کسب و کار بدل شوند. برای انجام این فرایند راه‌های متفاوتی وجود دارد (بازاریابی محتوایی، بازاریابی شبکه‌های اجتماعی، وبینارها، …) که انتخاب بهترین شیوه به فاکتورهای متعددی از جمله مخاطب هدف هر کسب و کار بستگی دارد.

بازاریابی اکتسابی یا جذبی چیست؟

بازاریابی اکتسابی محصول و خدمات یک برند را مخاطبانی تازه ارائه می‌کند و هدف آن جذب مشتریان جدید است؛ این توضیح یک خطی کافی است تا بدانیم چرا این استراتژی بازاریابی بخش اساسی استراتژی کسب و کارهای ایکامرس است.

اگر بخواهیم کمی دقیق‌تر شویم، باید بگوییم بازاریابی اکتسابی مشتریان بالقوه‌ای را هدف می‌گیرد که در مرحله‌ی علاقه‌ی قیف فروش قرار دارند. بازاریابی اکتسابی ارتباطی با آگاهی از برند ندارد و به تاکتیک‌ها و استراتژی‌هایی می‌پردازد که هدفشان مشتریان بالقوه‌ای است که وارد مسیر سفر مشتری شده‌اند.

بازاریابی اکتسابی VS بازاریابی بازگشتی

تفاوت بازاریابی اکتسابی و بازاریابی بازگشتی یا ریتنشن مارکتینگ مخاطبی که با او سر و کار داریم بستگی دارد. در بازاریابی اکتسابی سعی داریم افراد را به انجام اولین خرید خود متقاعد کنیم و در بازاریابی بازگشتی سعی می‌کنیم خریداران پیشین خود را به خرید مجدد ترغیب کنیم.

طبیعتاً هرگز نمی‌توان یک کسب و کار را بدون جذب مشتریان جدید سرپا کرد و از همین رو بازاریابی اکتسابی اولین استراتژی هر کسب و کار نوپایی است. به مرور اما استراتژی جذب مشتریان و افزایش فروش با بازاریابی بازگشتی ترکیب می‌شود و هرچه تعداد مشتریان جدید و یک بار خرید کرده‌ی کسب و کاری بیشتر باشند، فرصت و پتانسیل بالاتری برای اضافه کردن بازاریابی بازگشتی به استراتژی‌های فروش است.

درست همانطور که یک کسب و کار نوپا بدون مشتری جدید زنده نمی‌ماند، کسب و کاری که پایگاهی از مشتریان برای خود دست و پا کرده است بدون بازاریابی بازگشتی نمی‌تواند به سود بیشتر برسد و هیچ کسب و کاری نمی‌تواند حیات خود را تنها به یکی از این دو استراتژی گره بزند.

۳ + ۴ کانال پولی و ارگانیک بازاریابی اکتسابی

بازاریابی اکتسابی نیز مانند دیگر انواع مارکتینگ و بازاریابی برای ارتباط گرفتن با مخاطبان یک برند به کانال‌ها و تاکتیک‌های مشخصی تکیه دارد. انتخاب بهترین کانال ممکن به فاکتورهایی مانند مخاطب هدف، منابع و محصولی که به فروش می‌رسانید بستگی دارد.

کانال‌های جذب مشتری به دو گروه پولی و ارگانیک تقسیم می‌شوند که هر کدام مزایا و چالش‌های خود را پیش پای کسب و کارها قرار می‌دهند. در این بخش به بررسی هفت کانال مختلف جذب مشتری می‌پردازیم.

کانال‌های پولی 

تبلیغات کلیکی، افیلیت مارکتینگ یا همکاری در فروش و بازاریابی ارجاعی سه کانال اصلی جذب مشتری در بین کانال‌های پولی هستند. این فرم از جذب مشتری سریع‌تر از کانال‌های ارگانیک  عمل می‌کنند و می‌توانند به گستره‌ی بزرگتری از مخاطبان دسترسی داشته باشند. در ادامه کمی دقیق‌تر به هر کدام نگاه می‌کنیم.

  • تبلیغات کلیکی

تبلیغات کلیکی این فرصت را در اختیار شما می‌گذارند تا تبلیغات خود را به افراد مشخصی از جامعه‌ی هدفتان نشان دهید. در تبلیغات کلیکی شما برای عملی مشخصی هزینه می‌کنید. این عمل مشخص می‌تواند نمایش تبلیغ، کلیک یا تبدیل مخاطب به مشتری باشد. به طور کلی تبلیغات کلیکی در سرویس‌هایی مانند گوگل اَدز به دو دسته‌ی اصلی تقسیم می‌شوند: نمایش و جستجو.

در نمایش تبلیغات یا Display Ads، آگهی شما به افرادی نشان داده می‌شود مشغول مرور صفحات و به اصطلاح وب‌گردی هستند. تبلیغات بنری در وبسایت‌های خبری یکی از انواع رایج این نوع تبلیغ است. دیسپلی اَدز انتخابی هوشمندانه برای ریتارگت کردن مشتریان و افرادی که است در مرحله‌ی توجه قیف فروش قرار دارند.

تبلیغات جستجو یا Search Ads به کاربرانی نمایش داده می‌شود که در موتورهای جستجو کلمات و عبارات مشخصی را جستجو می‌کنند. این شکل از تبلیغات برای هدف گرفتن مخاطبانی که با جدیت بیشتری به دنبال محصول یا خدماتی هستند که کسب و کار شما ارائه‌دهنده‌ی آنهاست.

کمپین‌های تبلیغات کلیکی یا Pay Per Click به شما اجازه می‌دهند که به گستره‌ی بزرگی از مخاطبان دسترسی پیدا کنید و حتی مخاطبانی که هرگز نام برند شما را نشنیده‌اند را نیز هدف بگیرید. مانیتور کردن کمپین‌های تبلیغاتی کلیکی برای ارزیابی میزان اثرگذاری و موفقیت آنها بسیاری ضروری است.

  • افیلیت مارکتینگ یا همکاری در فروش

افیلیت مارکتینگ یا همکاری در فروش فرایندی است که در آن کسب و کارها به افراد برای معرفی مشتری جدید کمیسیون پرداخت می‌کنند. این نوع از فروش در بین افراد متخصص و مطرح در حوزه‌های کاری مشخص مخصوصاً بلاگرها و ولاگرها رواج دارد زیرا این افراد به گروه بزرگی از مخاطبان دسترسی دارند و حرفشان برای این مخاطبان قابل اعتماد است.

  • ارجاعی

یکی دیگر از شیوه‌های اثرگذار در جذب مشتری، بازاریابی ارجاعی است. مشتریانی که از خرید خود راضی بوده‌اند، برند و کسب و کار شما را به دوستان و اطرافیان خود معرفی می‌کنند و به این ترتیب می‌توانند از تخفیف‌ها و جوایزی که کسب و کار شما برای این کار در نظر گرفته است، استفاده کنند.

کانال‌های ارگانیک

کانال‌های ارگانیک از جمله محبوب‌ترین و اثربخش‌ترین شیوه‌های بازاریابی برای کسب و کارها هستند. بازاریابی از طریق کانال‌های ارگانیک نه تنها هزینه‌ی بسیار کمتری در مقایسه با مدل‌های پولی دارد بلکه میزان اثرگذاری آن نیز طولانی‌تر و ماندگارتر است. از طرفی برای نتیجه گرفتن از این کانال‌ها، کسب و کارها باید استراتژی‌های دقیقی داشته و البته صبور باشند.

کانال‌های بازاریابی ارگانیک به چهار دسته‌ی اصلی بازاریابی محتوایی، بهینه‌سازی موتورهای جستجو، ایمیل مارکتینگ و بازاریابی شبکه‌های اجتماعی تقسیم می‌شوند.

  • بازاریابی محتوایی

در بازاریابی محتوایی کسب و کارها با استفاده از مقالات، راهنماها، تصاویر گرافیکی، ویدیو، پادکست و انواع دیگر محتوا سعی می‌کنند کاربران، لیدها و مشتریان بالقوه‌ی تازه‌ای جذب کنند. بازاریابی محتوایی معمولاً بخشی از پروژه‌ی سئوی کسب و کارهاست که به ساخت و پرورش روابط ارگانیک با کاربرانی است که پتانسیل بدل شدن به مشتری را دارند.

  • سئو

در سئو یا بازاریابی شبکه‌های اجتماعی، کسب و کارها سعی می‌کنند وبسایت و لندینگ پیج‌های خود را برای نمایش بهتر و بیشتر در نتایج موتورهای جستجو مانند گوگل بهینه‌سازی کنند.

زمانی که کاربری کلمه‌ی کلیدی مرتبطی با صنعتی که در آن فعال هستید یا محصول و خدماتی که ارائه می‌کنید را جستجو می‌کند، باید یکی از برندهایی باشید که در برابر دیدگان مخاطب قرار می‌گیرید در غیر این صورت شانس چندانی برای فروش و جذب مشتری نخواهید داشت.

همه‌ی صفحات سایت شما از جمله صفحات بلاگ یا صفحات تماس باید به شکلی طراحی و بهینه‌سازی شوند که با استانداردهای موتورهای جستجو همخوانی داشته و از آن مهم‌تر برای مخاطبان ارزشمند باشند.

  • ایمیل مارکتینگ

ایمیل مارکتینگ می‌تواند برای برقراری ارتباطی مستقیم‌تر با مخاطب هدف کاربردی باشد. زمانی که اطلاعات تماس یک کاربر را از طریق صفحات فرود خود به دست آورده‌اید، این فرصت را دارید که از طریق SMS مارکتینگ یا ایمیل مارکتینگ با او ارتباط بگیرید و پیام‌ها و مطالبی شخصی‌سازی شده را به او مخابره کنید. به این شکل با ایجاد ارزش افزوده برای مخاطب ارتباطی قوی‌تری با او می‌سازید و شانس خود برای فروش را بالا می‌برید.

  • بازاریابی شبکه‌های اجتماعی

بازاریابی شبکه‌های اجتماعی به شما فرصت می‌دهد با مخاطب هدف خود ارتباط بگیرید و تعاملی ارگانیک با او شکل دهید. میلیون‌ها نفر هر روزه در شبکه‌های اجتماعی مختلف از توییتر گرفته تا اینستاگرام و تلگرام برندها، کسب و کارها، تولیدکننده‌ها و فروشنده‌های مورد علاقه‌ی خود را دنبال می‌کنند و در جریان جدیدترین محصولات و خدمات آنها قرار می‌گیرند. از طرفی شبکه‌های اجتماعی فرصتی برای پشتیبانی از کاربران و تعامل مستقیم با آنها را فراهم می‌کند.

۱۶ گام استراتژی جذب مشتری با بازاریابی اکتسابی

پیش از آغاز به نوشتن استراتژی جذب مشتری یا بازاریابی اکتسابی لازم است که به چند سوال پاسخ دهیم:

  1. محصول یا خدمات ما آماده‌ی کدام مخاطب است؟
  2. آیا فروشگاه آنلاین ما تجربه‌ی کاربری مثبتی به کاربران ارائه می‌کند؟
  3. آیا سرورهای ما برای جذب ترافیک بالا آمادگی دارند؟
  4. آیا تیم فروش و تیم پشتیبانی برای پاسخگویی به مشتریان آموزش دیده‌اند؟

اگر پاسختان به پرسش‌های بالا بله است، می‌توانید مسیر طراحی یک استراتژی برای بازاریابی اکتسابی را آغاز کنید. جذب مشتریان جدید هیچوقت کار آسانی نیست اما پیروی از قواعد و اصولی که پیش از این برای هزاران کسب و کار مختلف نتیجه‌بخش بوده‌اند می‌تواند برای کسب و کار شما نیز اثربخش باشد؛ اما این قواعد و اصول کدامند؟

۱. استراتژی کسب و کار خود را مشخص کنید. 

۲. تخمینی از هزینه‌ی جذب مشتری خود داشته باشید. 

۳. جامعه‌ی هدف خود را خلق کنید. 

۴. کانال جذب اصلی خود را شناسایی کنید. 

۵. کارکنان خود را آموزش دهید. 

۶. صفحات وب خود را بهینه‌سازی کنید. 

۷. صفحات خود برای موتورهای جستجوی بهینه کنید. 

۸. بازاریابی محتوایی کلید موفقیت شماست. 

۹. بازاریابی شبکه‌های اجتماعی را از قلم نیندازید!

۱۰. ایمیل مارکتینگ را در دستور کار قرار دهید. 

۱۱. برای محصول خود تقاضا ایجاد کنید. 

۱۲. از پاپ‌آپ‌ها کمک بگیرید. 

۱۳. رابطه‌ی قابل اتکا با مشتریان خود بسازید. 

۱۴. قصه‌های مشتریان خود را به کار بگیرید. 

۱۵. بازاریابی ارجاعی را در برنامه‌ها بگنجانید. 

۱۶. توصیه‌نامه‌ها را به نمایش بگذارید.



:: بازدید از این مطلب : 2
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 25 آبان 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کاریاب

بهترین روش های بازاریابی بیمه برای نفوذ در بازار

بازاریابی بیمه از اون دسته شاخه‌های بازاریابی هست که خیلی درباره‌اش صحبت نمیشه اما از ضرورت‌های صنایع مالی و بیمه هست. بیایید ببینیم چه روش‌هایی به نفوذ در بازار بیمه کمک می‌کنه.

بازاریابی بیمه به ‌عنوان یکی از حوزه‌های مهم در صنعت خدمات مالی، نقشی کلیدی در جذب مشتریان و توسعه کسب‌وکارهای بیمه‌ای ایفا می‌کنه. با توجه به تغییرات سریع در رفتار مصرف ‌کنندگان و نیازهای رو به رشد اونها، روش‌های بازاریابی در این حوزه دستخوش تحولاتی شده که استفاده از ابزارهای دیجیتال و سنتی رو ضروری کرده.

 

در این مقاله به بررسی روش‌های بازاریابی بیمه، از کانال‌های دیجیتال تا استراتژی‌های سنتی می‌پردازیم و نکات مهمی رو که می‌تونن به موفقیت در این حوزه کمک کنن، مرور می‌کنیم.

 

بهترین روش‌های بازاریابی بیمه

هر ایرانی بالاخره به یک نوع بیمه نیاز دارد، بیمه درمانی یا سلامت، بیمه خودرو، بیمه ساختمان و …. . اینجاست که هدف قرار دادن مشتری‌های بالقوه با استراتژی‌های بازاریابی هوشمند مطرح میشه. بیایید ببینیم کدوم استراتژی‌ها بیشتر به کار ما میاد.

 

تقویت اعتبار بین افراد محلی

برای اینکه بتونید مشتری‌های بیشتری جذب کنید، اول باید به فکر جامعه محلی باشید. ارتباط با مشتری‌های محلی خیلی راحت‌تره چون می‌تونید باهاشون حضوری دیدار کنید. به‌عنوان یه کسب و کار فعال تو حوزه بیمه، شما فرصت‌های زیادی برای ایجاد یه تصویر خوب توی جامعه محلی دارید.

 

مثلاً می‌تونید از رویدادها و برنامه‌های محلی حمایت کنید، اسپانسر بشید یا تو کارهای خیریه مشارکت کنید. این کارها نه‌ تنها باعث میشه برندتون شناخته‌تر بشه، بلکه اعتماد بیشتری رو هم بین مردم ایجاد می‌کنه و راه رو برای جذب مشتری‌های جدید هموارتر می‌کنه.

سرمایه‌ گذاری روی بازاریابی محتوایی

بازاریابی محتوایی یکی از اصلی‌ترین بخش‌های هر استراتژی بازاریابی برای شرکت‌های بیمه است. اگه می‌خواید هم ترافیک سایتتون بیشتر بشه و هم مشتری‌های بالقوه بهتون مراجعه کنند، بازاریابی محتوایی می‌تونه خیلی بهتون کمک کنه. نکته مهم اینه که باید تو این روش، استمرار داشته باشید. تولید محتواهای مفید و با کیفیت باعث میشه که سایتتون تو نتایج جستجو بالاتر بیاد و مشتری‌های بیشتری بهتون اعتماد کنند.

 

تبلیغات کلیکی  (PPC)

صنعت بیمه رقابت خیلی شدیدی داره و اکثر مردم دنبال پیدا کردن بهترین پیشنهادها هستند. وقتی مشتری‌ها تو گوگل دنبال گزینه‌های مناسب می‌گردند، نمی‌خواید سایتتون تو صفحه آخر نتایج قرار بگیره. تبلیغات کلیکی (PPC) یه روش خوب برای رقابت تو فضای آنلاین و جلب توجه مخاطبه. با این روش، می‌تونید وب ‌سایتتون رو تو جایگاه‌های بالاتر قرار بدید و مشتری‌های بیشتری رو به سمت خودتون جذب کنید.

 

مدیریت و تشویق به دریافت نظرات آنلاین

یکی از حیاتی‌ترین استراتژی‌های بازاریابی بیمه، مدیریت نظرات آنلاینه. با توجه به اینکه حدود 89 درصد مشتری‌ها قبل از خرید یه محصول نظرات آنلاین رو می‌خونن، می‌تونید تصور کنید که این نظرات چقدر تو تصمیم‌گیری اونها تأثیر داره.

 

نظرات مثبت به افزایش اعتبار و اعتماد مشتری‌ها کمک می‌کنه و به اونا نشون میده که شما خدمات مشتری محور و پشتیبانی مناسبی ارائه می‌دید. همچنین، پاسخگویی مناسب به نظرات هم مهمه، چون افرادی که نظرات رو می‌خونند، به نحوه پاسخگویی شما هم توجه می‌کنن و این می‌تونه تأثیر زیادی روی تصمیم نهایی اون‌ها داشته باشه.

بهترین روش‌های بازاریابی دیجیتال بیمه

تحقیقات یک نظرسنجی نشون داده که 71% شرکت‌های بیمه از روش‌های بازاریابی دیجیتال استفاده می‌کنن و احتمالا 24% درصد از شرکت‌های دیگه هم دیجیتال مارکتینگ در بیمه رو توی برنامه خودشون دارن. با این حساب باید راه‌های ورود به دنیای دیجیتال رو یاد بگیرن. اما چطور؟

 

حضور فعال در شبکه‌های اجتماعی

حدود 71 درصد از شرکت‌کننده‌های یه نظرسنجی گفته بودن که تو یکی از شبکه‌های اجتماعی فعال هستن و این روش هرسال داره محبوب‌تر میشه. با توجه به اینکه تعداد کاربران فعال شبکه‌های اجتماعی تو سال‌های اخیر به نزدیک 4.5 میلیارد نفر رسیده، بازاریابی در این فضا خیلی مهمه.

 

شبکه‌های اجتماعی جایی هستن که مخاطب‌های شما وقت زیادی رو در اون صرف می‌کنن، پس باید تو این فضا حضور فعال داشته باشید. ضمن اینکه شروع بازاریابی تو شبکه‌های اجتماعی هزینه زیادی نداره و این استراتژی می‌تونه با بودجه‌های مختلف همخوانی داشته باشه.

 

شبکه‌ سازی و ارتباطات

توصیه قدیمی برای ساختن و بهره‌ برداری از شبکه ارتباطات هنوز هم کارآمده. توی یک نظرسنجی، 47 درصد از شرکت ‌کننده‌ها گفتن که شبکه‌ سازی یه استراتژی مؤثر برای بازاریابی دیجیتال هست. ارتباطات خوب تو هر صنعتی از جمله بیمه خیلی مهمه و می‌تونه در جذب مشتری‌های جدید بیمه خیلی کمک‌کنه.

 

نظارت و مدیریت کامنت‌های آنلاین

41 درصد از شرکت‌های بیمه توی همون نظرسنجی گفتن که نظرات آنلاین رو رصد می‌کنن، اما این استراتژی برای سایر بیمه‌گزارها هم باید مدنظر قرار بگیره. نظرات آنلاین ابزاری هستن که نه تنها مشتری‌های خوشحال رو نشون میده، بلکه جایی برای تعامل مستقیم با افراد و ایجاد اعتماد بیشتر هم هست.

 

با تشکر از نظرات مثبت و پاسخگویی مناسب به بازخوردهای منفی، می‌تونید تصویری حرفه‌ای و قابل اعتماد از خودتون ارائه بدید.

 

استفاده از ایمیل مارکتینگ

ایمیل مارکتینگ یکی دیگه از روش‌های موثر در بازاریابی بیمه هست و ایجاد اعتماد و آگاهی بین مشتری‌های فعلی و بالقوه است. با ارسال منظم ایمیل‌های شخصی سازی شده و اطلاع‌رسانی‌های مهم درباره اخبار صنعت یا شرکت، می‌تونید همیشه تو ذهن ماندگار بشید. این کار نشون میده که شما به رابطه با مشتری‌هاتون اهمیت می‌دید و اونا رو در جریان اطلاعات به‌روز نگه می‌دارید.

 

سئو محلی (Local SEO)

سئو محلی شاید بهترین روش بازاریابی بیمه باشه و از بخش‌های کلیدی استراتژی‌های بازاریابی دیجیتال محسوب میشه. این روش به شما کمک می‌کنه تو جستجوهای محلی گوگل رتبه بهتری بگیرید. با استفاده از کلمات کلیدی مناسب و تولید محتوای باکیفیت، وب‌سایت شما در نتایج جستجوی مرتبط بهتر دیده میشه و احتمال جذب مشتری‌های بیمه محلی بیشتر میشه.

 

بازاریابی محتوا و سئو

علاوه بر تلاش‌هایی که برای جذب جستجوهای محلی انجام می‌دید، بهبود قابلیت دیده شدن کلی صفحات وب‌سایتتون با استفاده از محتوای باکیفیت و بهینه‌شده با کلمات کلیدی هم ضروریه. این کار باعث میشه افراد بیشتری توی جستجوهای گوگل شما رو پیدا کنند و به سایتتون سر بزنند.

نتیجه‌گیری

بازاریابی بیمه چه به شکل سنتی و چه به شکل دیجیتال، یه ابزار خیلی مهم برای جذب مشتری‌های جدیده و ترکیب این دو روش می‌تونه به رشد بهتر کسب‌وکارتون کمک کنه. استفاده از روش‌هایی مثل تقویت اعتبار در جامعه محلی، شبکه‌سازی و بازاریابی محتوایی در کنار استراتژی‌های دیجیتال مثل سئو و فعالیت در شبکه‌های اجتماعی می‌تونه تاثیر مثبتی روی کسب و کارتون بذاره.

 

سوالات متداول

بهترین روش برای بازاریابی بیمه چیه؟

استفاده از ترکیب شبکه‌سازی محلی، بازاریابی محتوایی و استراتژی‌های دیجیتال مثل سئو و شبکه‌های اجتماعی، به جذب بیشتر مشتری کمک می‌کنه.

چرا مدیریت نظرات آنلاین اهمیت داره؟

مدیریت نظرات آنلاین باعث میشه مشتری‌های جدید اعتماد بیشتری به شرکتتون داشته باشن و از تجربه بقیه استفاده کنن.

چطور می‌تونیم از ایمیل مارکتینگ برای بیمه استفاده کنیم؟

با ارسال ایمیل‌های منظم و مفید به مشتری‌ها، می‌تونید همیشه در ذهنشون بمونید و ارتباط قوی‌تری باهاشون برقرار کنید.



:: بازدید از این مطلب : 1
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 25 آبان 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کاریاب

تعریف ساده و کوتاه بازاریابی چیست؟

 احتمالاً شما هم با این سوال مواجه شده اید که بازاریابی چیست؟ آیا بازاریابی فروش محصولات است به مشتری؟ آیا افرادی که به عنوان ویزیتوری در فروشگاه ها محصولاتشان را ارائه می کنند همان بازاریابی است؟

در این مطلب می خواهیم کمی بازاریابی را تعریف کنیم و بدانیم که اگر فردی می گوید من مدیر بازاریابی هستم، دقیقاً چه کارهایی انجام می دهد.

بازاریابی فرآیندی است که با کمک آن نیازهای مشتری شناخته می شود، محصول براساس این نیازها طراحی و تولید می گردد، به بهترین شیوه ممکن این محصول معرفی می شود و با روش های مختلف به فروش می رسد.

بازاریابی علمی است که رعایت اصول آن می تواند منجر به موفقیت سازمان ها شود.

سازمانی که اصول بازاریابی را رعایت می کند با روش های مختلف مانند تحقیقات بازاریابی نیازهای مشتریان را می شناسد.

 

براساس این نیازها اقدام به تولید و طراحی محصولی می نماید که بتواند به خوبی نیاز مشتری و مشکل مشتری را برطرف کند.

محصولش را به بهترین شیوه ممکن قیمت گذاری می کند تا بتواند در بازار رقابتی آن را بفروشد.

از بهترین روش های تبلیغات جهت معرفی محصول استفاده می کند. در فرآیند تبلیغات از تکنیک های خلاقانه و پارتیزانی استفاده می شود.

و در نهایت در زمان مذاکره و ملاقات با مشتری به بهترین نحو ممکن محصول را معرفی می کنند و با رفتارهای حرفه ای و اصول فروش حرفه ای محصول را به مشتری می فروشند.

در بازاریابی کار به اینجا خاتمه نیافته و پس از فروش محصول به مشتری، ارتباط ادامه دارد و بحث خدمات پس از فروش و پیگیری و حل و فصل مشکلات احتمالی مشتری نیز ادامه دارد.

 

کاتلر بازاریابی را هم علم و هم هنر می داند که می گوید با وارد شدن خلاقیت به این علم، هنر پدیدار می شود.

بازاریابی شامل موارد مختلفی است، که آن ها را به با نام آمیخته بازاریابی یا 4P بازاریابی می شناسند.



:: بازدید از این مطلب : 4
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 25 آبان 1403 | نظرات ()