نوشته شده توسط : کاریاب

بازاریابی بازگشتی (Retention Marketing)

راهنمای کامل بازاریابی بازگشتی

وقتی به بازاریابی فکر می‌کنیم، ذهن ما غالبا به سمت کشف تاکتیک‌های جدید می‌رود که باعث شوند مشتریان جدیدی را به خود جلب کنیم. اما بازاریابی فقط در این مرحله تمام نمی‌شود. این امر همچنین در مورد حفظ مشتریان موجود از طریق بازاریابی مداوم است. در حقیقت، حفظ مشتری حتی ممکن است مهمتر از جذب مشتری باشد. در متن پیش رو قصد داریم اهمیت بازاریابی بازگشتی (Retention Marketing) را در این روند بررسی کنیم.

بازاریابی بازگشتی (Retention Marketing) چیست؟

بازاریابی بازگشتی استراتژی‌ای است که به مشتریان موجود فکر می‌کند. روند این کار بر روی بازگرداندن مشتریانی تمرکز دارد که از قبل با یک نام تجاری کار کرده‌اند. در ابتدای سفر مشتری، بازاریابی بازگشتی باعث ایجاد آگاهی از برند، جلب توجه مشتری، آموزش مخاطبان و در نهایت تبدیل افراد به خریدار می‌شود. در پایان چرخه، اگر خریدار از کشتی خارج شده باشد، او را به داخل قیف خرید بازمی‌گرداند و آنها را به عنوان یک مشتری فعال و درگیر در چرخه پرورش می‌دهد.

اهداف بازاریابی بازگشتی افزایش تعداد مشتری نیست بلکه هدف:

  • افزایش نرخ بازگشت مشتری و بازگرداندن مشتریان گذشته به چرخه خرید.
  • کاهش نرخ ریزش مشتری و حفظ مشتریان موجود در چرخه خرید.
  • هدایت کردن فرکانس خرید و وادار کردن مشتریان برای صرف اوقات بیشتر در سفر خود به سرزمین شما.

چرا بازاریابی بازگشتی یک استراتژی هوشمند است؟

برای برندهای جدید و در حال رشد منطقی است که بیشتر برنامه‌های بازاریابی آنها را بر جذب مشتری متمرکز باشد. اما هنگامی که یک نام تجاری قدیمی از مشتری محکمی برخوردار است، آنها باید استراتژی خود را تغییر دهند و توجه بیشتری به حفظ مشتری داشته باشند.

بدون برنامه نگهداری، تمام استراتژی‌های بازاریابی در مرحله کسب هیچ کاری ندارند. یک نام تجاری ممکن است برای جلب مشتری سخت کار کند اما در نتیجه عدم جذب مجدد مشتری و بازاریابی مجدد، آنها را از دست بدهد. این از دست دادن مشتری یک اشتباه پرهزینه است. اما ثابت شده است که بازاریابی بازگشتی باعث افزایش درآمد می‌شود در حالی که از منابع کمتری نسبت به روش‌های دیگر استفاده می‌کند.

طبق تحقیقات اعلا شده است که حفظ مشتریان فعلی، سود سازمان را افزایش می‌دهد. در واقع افزایش نرخ نگهداری مشتری تنها در ۵٪ می‌تواند سود ما را ۲۵ تا ۹۵٪ افزایش دهد. زیرا که فروش به مشتریان فعلی، آسان‌تر از فروش به مشتریان جدید است. در حالی که برندها ۶۰ تا ۷۰ درصد شانس فروش به مشتری موجود را دارند. برای فروش به مشتریان جدید ۵ تا ۲۰ درصد شانس موفقیت وجود دارد.

نکته مهم

مشتریان خوشحال و موجود به شما کمک می‌کنند تا مشتریان جدیدی کسب کنید. وقتی طرفداران نام تجاری شادی داشته باشید، آنها به سفیران برند تبدیل می‌شوند. این مهم کمک می‌کند تا مشتریان دیگر به سمت تجارت شما سوق داده شوند زیرا مشتریان اغلب با اعتماد به توصیه دوستان خود خرید می‌کنند. این اصل مهمی در بازاریابی دهان به دهان است.

استراتژی‌های مهم در بازاریابی بازگشتی

موارد زیر برخی از روش‌هایی است که می‌توانید خریداران قبلی و فعلی را به مشتریان وفادار تبدیل کنید.

  • طرفداری (Advocacy)

اگر علاقه دارید به مردم کمک کنید زندگی سالم‌تری داشته باشند، آلودگی‌ها را کاهش دهند، خانه‌های شاد برای حیوانات خانگی رها شده یا هر دلیل دیگری پیدا کنند، یک برنامه حمایتی تنظیم کنید. مشتری‌های شما وقتی می‌توانند در یک هدف خوب سهیم شوند، احساس خوبی دارند. طرفداران مشتری شما احتمالا نام تجاری شما را نسبت به برند دیگری که احساس می‌کنند کمتر با آن ارتباط دارند، انتخاب می‌کنند.

  • تخفیف و کوپن روزانه

تخفیف‌ها و جایزه‌های روزانه شما، افراد را بیشتر از وضعیتی بدون این موارد، به شما کسب و کار شما سوق می‌دهد. این استراتژی به مشتریان انگیزه می‌دهد تا به جای خرید از یک برند دیگر، دوباره با شما خرید کنند. زیرا آنها می‌دانند نیاز خود را با قیمت مناسب پیدا خواهند کرد.

  • انحصار (Exclusivity)

مردم عاشق احساس خاص بودن هستند و شما می‌توانید برای حفظ بازاریابی از این امر استفاده کنید. یک “باشگاه” یا عضویت اختصاصی ایجاد کنید تا مشتریان قبلی شما احساس کنند در فضائی هستند که دیگران به آن دسترسی ندارند. اگر یک خرده فروش هستید، شاید یک شب سرگرم کننده را در فروشگاه خود برای افرادی برگزار کنید که بیش از یک مقدار مشخص را در آن ماه خرید کرده‌اند.

  • برنامه‌های وفاداری

طبق مطالعه انجام شده توسط Technology Advice، مردم ۸۰ درصد بیشتر در فروشگاه‌هایی که برنامه وفاداری ارائه می‌دهند، خرید می‌کنند. به آن کارت پانچ مربوط به کافی شاپ مورد علاقه خود در کیف پول‌تان فکر کنید. این کمک می‌کند تا مغازه در ذهن شما حفظ شود و به شما یک بازدید دیگر برای جمع آوری یک ستاره بیشتر را نوید می‌دهد.

  • بازاریابی ایمیلی

بازاریابی از طریق ایمیل همچنان یک رسانه مهم برای ایجاد روابط با مشتری است. با وجود سیل ایمیل‌هایی که مردم هر روز با آن روبرو می‌شوند، آنها هنوز هم دوست دارند از برندهای مورد علاقه خود چیزی بشنوند. اگر از بازاریابی محتوا استفاده می‌کنید، خبرنامه‌های ایمیل یک کانال عالی برای اطلاع دادن به مشتریان است که شما مطالب جدیدی را در وبلاگ خود منتشر کرده‌اید. یک مطالعه توسط Adestra نشان می‌دهد که ایمیل‌های حاوی تخفیف، بیش از بررسی وب سایت‌ها و تبلیغات آنلاین بر تصمیمات خرید تأثیر می‌گذارند.

  • پنل‌های مشتری

آیا مشتریان می‌توانند در زمینه طراحی محصول به شما مشاوره دهند؟ چرا برای ایجاد یک حلقه بازخورد پانلی از مشتاق‌ترین و مشتاق‌ترین مشتریان خود ایجاد نمی‌کنید. این به مشتریان نشان می‌دهد که شما برای ورودی آنها ارزش قائل هستید و می‌تواند محصولات شما را با آنچه مشتریان واقعا می‌خواهند، هماهنگ کند.

  • ابزار رایگان

آیا امکانی وجود دارد که بتوانید از طریق یک ابزار رایگان به مشتریان خود کمک کنید؟ شاید ابزار شما طراحی ظاهر یک محصول باشد یا به مشتری کمک کند در هنگام انتخاب گزینه‌های مالی، سود خود را از خرید با شما محاسبه کند. ارائه یک نسخه “freemium” از محصول خود را در نظر بگیرید. تحقیقات نشان می‌دهد که مشتریان با نسخه‌های رایگان مزایای و ماندگاری بیشتری را در نظر می‌گیرند. این می‌تواند نام خوبی برای تجارت شما ایجاد کند و باعث شود مشتریان بیشتر شما را نسبت به رقبا انتخاب کنند.

  • جوایز ارجاع

تحقیقات نشان می‌دهد که برنامه‌های ارجاع می‌توانند تعهد مشتری به کسب و کار شما را افزایش دهند. به عنوان مثال اگر از خدمات تحویل مواد غذایی استفاده کرده‌اید، ممکن است ۱۰ دلار برای معرفی یک دوست به شما پیشنهاد شود. به همین ترتیب، مشاغل می‌توانند به مشتریانی که محصولات یا خدمات خود را به همکاران توصیه می‌کنند، پاداش دهند.

  • شخصی سازی

با ایجاد شرایطی که مشتری در آن بتواند برخی عناصر و موارد را با انتخاب خود پیش ببرید، رضایت مشتریان را بالا برده و ماندگاری انها را تضمین کنید.

  • هدف گذاری مجدد

هدف گذاری مجدد اصطلاحی برای تبلیغات آنلاین است که بر اساس سابقه مرور یک شخص از محصولات ما تنظیم می‌شود. امکان دارد که مشتری برخی گزینه‌های خرید را فعلا از لیست خود کنار بگذارد. شما از این مورد برای یادآوری مجدد به او استفاده خواهید کرد.

  • خدمات استثنایی

سرویس استثنایی همچنین قدرت بازگشت مشتریان را دارد. تحقیقات در بخش مالی نشان داد که ارائه خدمات با کیفیت بالا باعث افزایش حفظ مشتری می‌شود و این به نوبه خود منجر به تعهد و وفاداری بیشتر در آنها خواهد شد.

چه موقع باید از کمپین‌های بازاریابی بازگشتی استفاده کرد؟

همانطور که شروع به جمع آوری ایده‌هایی برای برنامه‌های بازاریابی بازگشتی می‌کنید، راه‌اندازی یک یا چند نوع از انواع زیر را در نظر بگیرید.

  • آنبوردینگ کمپین (Onboarding Campaigns):

 سیستمی برای استقبال و پرورش مشتریان فعلی و مشتریان جدید طراحی کنید که آنها را به لحظه ایده‌آلی که میخواهند، برساند. خوب است که اولین برخورد آنها را شگفت‌انگیز ایجاد کنید که با مشتریان کنار شما بمانند.

  • کمپین‌های مشتری فعال:

مشتریانی را که مرتبا به برند شما برمی‌گردند، فراموش نکنید. ایجاد راهکارهایی برای ادامه ارتباط و آموزش این مشتریان اختصاصی بسیار مهم است. حتی اگر به نظر برسد که شما را ترک نخواهند کرد.

  • کمپین مشتریان دور شده (Lapsing Customer Campaigns)

 کمپین‌هایی ایجاد کنید که به طور خاص برای مشتریانی طراحی شده باشد که به نظر می‌رسد از چرخه خریدار خارج شده‌اند. این مشتریان ممکن است افرادی با حساب یا پیشنهادهای آزمایشی رایگان باشند که بعد از آن شما را کنار می‌گذارند.



:: بازدید از این مطلب : 61
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 3 مهر 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کاریاب

بازاریابی غیرمستقیم (Indirect Marketing)

پیشنهاداتی برای موفقیت در بازار رقابتی امروز

شکی نیست که به این امر آگاهید: “شما برای موفقیت کسب و کار خود، به چیزی بیش از یک وب سایت و برند نیاز خواهید داشت”. در حالی که دارایی‌هایی از این قبیل برای یک کسب و کار موفق ارزشمند هستند، شما همچنین به یک روش مطمئن برای جذب مخاطبان هدف خود نیز نیاز دارید. در اینجاست که مبارزات بازاریابی شما آغاز می‌شود.

توجه داشته باشید

بسیاری از مشتریان مدرن از تبلیغات واضح و بی‌محتوا خسته شده‌اند. مخاطبان هدف شما هر روز با تبلیغات، به صورت تبلیغات تلویزیونی، پیام‌های پادکست، تبلیغات کلیکی در موتورهای جستجو و حتی خبرنامه‌های ایمیل، بمب باران می‌شوند.

این برای کسب و کار شما چه معنایی دارد؟ آیا باید فقط از تبلیغات دست بکشید و امیدوار باشید که مردم یک روز به طور تصادفی در وب سایت شما حضور پیدا کنند؟ قطعا جواب این سوال “خیر” است.

اهمیت بازاریابی در هر کسب و کار

بازاریابی همیشه یکی از مولفه‌های مهم رشد شرکت شما خواهد بود. با این حال، لازم نیست اقدامات تبلیغاتی شما به شدت گیج کننده و یا با تماس سرد باشد. روش‌های ظریف‌تری برای برقراری ارتباط با مخاطبان، ایجاد روابط و بهبود اعتبار برند شما نیز در این راه وجود دارد. در واقع ما از “بازاریابی غیر مستقیم” سخن می‌گوئیم.

بازاریابی غیرمستقیم (indirect marketing) چیست؟

بازاریابی غیرمستقیم راهی است برای نشان دادن خدمات، محصولات و حتی هویت یک کسب و کار، بدون اینکه توجه زیادی به موارد تبلیغاتیی داشته باشد. با تکیه بر این روش، درخواست خرید محصولات یا خبرنامه‌های فروشی که برای مشتریان می‌فرستید، آنها را دلزده نمی‌کند. درعوض، شما اطلاعات مفیدی را به بازار هدف خود ارائه می‌دهید به این امید که در نتیجه آنها بخواهند درباره برند شما بیشتر بیاموزند.

در حالی که بازاریابی مستقیم متمرکز بر تبدیل فرد به مشتری است، بازاریابی غیرمستقیم ایجاد آگاهی از برند و ایجاد حس آشنایی با مشتریان بالقوه شماست.

به عنوان مثال

فرض را بر این بگذاریم که شما می‌خواهید خدماتی مبنا بر طراحی برند به مشتریان ارائه دهید. به جای ارسال نامه الکترونیکی به مشتریان احتمالی خود، می‌توانید پادکست مربوط به ایجاد برند را ضبط کنید. در طول این پادکست، اطلاعات مفیدی در مورد اجزائی که باید در یک برند عالی در نظر گرفته شود را به مخاطب خود توضیح دهید.

حالا آنها اطلاعات دست اولی دارند که می‌توانند از آنها استفاده کنند، در حالی که موقعیت شما را به عنوان یک رهبر فکر در صنعت برجسته می‌کند. همان زمان، می‌توانید در هنگام پخش پادکست، با گفتن در مورد تجربیات خود در زمینه طراحی برای شرکت‌های دیگر یا جلب توجه به مطالعات موردی، نام تجاری خود را به طور عادی ارجاع دهید.

دو وجه اصلی: سرگرمی و آموزش

ایده این است که تلاش‌های بازاریابی غیرمستقیم شما از طریق سرگرمی و آموزش، رضایت مخاطبان هدف شما را فراهم ‌کند. در عین حال، این استراتژی‌ها در ذهن مشتری شما جوانه می‌زند که شما یک شرکت طراحی برند  هستید و چیزهای مفیدی برای ارائه دارید. آنها درباره تکنیک‌های شما فکر می‌کنند و حتما در مورد فعالیت شما به دیگران سخن می‌گویند.

اهمیت محتوای خوب و ایجاد اعتماد

در هسته اصلی هر بازاریابی، چه بازاریابی مستقیم و چه بازاریابی غیرمستقیم، هدف نهایی همان بهبود خط ارتباطی شما با مشتریان و افزایش فروش است. با این وجود تفاوت‌هائی در نوع تولید محتوا و ارائه آن وجود دارد. در حالی که بازاریابی مستقیم صریح سخن می‌گوید، بازاریابی غیرمستقیم بر ایجاد رابطه موثر با مخاطبان شما متمرکز است. این بدان معناست که افزایش فروش به جای هدف اصلی، یک اثر جانبی در تلاش شما است. اما همواره باید ایجاد اعتماد را در تمام مراحل کار در نظر داشته باشید.

تفاوت بازاریابی مستقیم و غیر مستقیم چیست؟

برای درک کامل مزایای بازاریابی غیرمستقیم، به بینشی در مورد تفاوت استراتژی‌های مستقیم و غیرمستقیم نیاز دارید.

بازاریابی مستقیم

بازاریابی مستقیم، بارزترین شکل تبلیغات است. وقتی در یک کمپین بازاریابی از طریق ایمیل سرمایه گذاری می‌کنید تا به مشتریان خود در مورد آخرین محصول یا خدمات خود بگوید، “مستقیماً” بازاریابی می‌کنید. هدف کل این مبحث دستیابی به اشتراک‌های بیشتر و خریدهای جدیدتر است.

در تعریف بازاریابی مستقیم​​، معمولا اشاره‌ای به تبلیغات “فشاری” خواهید دید. به این دلیل که تبلیغات مستقیم در سازمان‌ها نیازمند این است که پیام‌ها و ایده‌ها را مستقیما به مخاطبان خود منتقل کند. در این روش شما می‌توانید محصولات را به صورت پنجره‌های بازشو در وب سایت، پیشنهادهای پست مستقیم و حتی تماس‌های فروش از یک تیم خدماتی به مشتریان ارائه دهید. تماس‌های فروش بخصوص در محیط B2B معمول است.

بازاریابی غیر مستقیم

اگر در بازاریابی مستقیم “فشار” بخشی از دنیای تبلیغاتی باشد، در بازاریابی غیرمستقیم “کشش” است که اصل مهمی به شمار می‌آید. با یک کمپین بازاریابی غیرمستقیم، شما بر ایجاد راه‌های خلاقه برای نام تجاری خود تمرکز می‌کنید و مشتریان را متقاعد می‌سازید که درباره شرکت شما بیشتر بدانند.

در اصل، شما به جای اینکه بلافاصله همه چیز را در مورد محصولات و خدمات خود به مردم بگویید، دانش و بینش خود را با مخاطبان خود به اشتراک بگذارید. این به شما فرصتی می‌دهد تا تخصص صنعت خود را به نمایش بگذارید و به مشتریان خود ثابت کنید که چیز ارزشمندی برای ارائه دادن دارید.

اندازه‌گیری بازاریابی غیرمستقیم

از آنجا که بازاریابی غیرمستقیم تماما ایجاد ارتباط و تقویت پتانسیل فروش در طول زمان است، اندازه‌گیری آن بسیار دشوارتر از تبلیغات مستقیم است. در حقیقت، یکی از مهمترین معایب بازاریابی غیرمستقیم این است که شما همیشه نمی‌توانید مطمئن باشید کدام استراتژی بهترین تأثیر را روی نتایج شما دارد.

علاوه بر این، با بازاریابی غیرمستقیم، مخاطبان گسترده‌تری را هدف قرار خواهید داد. این بدان معناست که شما همیشه نمی‌توانید بین مبارزات خود، فروش اعضای جدید و سایر شاخص‌های کلیدی عملکرد (KPI) مهم ارتباط مستقیمی برقرار کنید.

از آنجا که هر دو استراتژی بازاریابی مستقیم و غیرمستقیم دارای نقاط قوت و ضعف مشخص خود هستند ، اکثر کارشناسان استفاده از ترکیب هر دو را توصیه می‌کنند. شما به جای تمرکز منحصرا بر تبلیغات مستقیم آزار دهنده یا مبارزات غیرمستقیم ظریف، تلاش خود را برای نتایج قوی‎تر تنظیم کنید.

نمونه‌هایی از بازاریابی غیرمستقیم

بازاریابی غیرمستقیم می‌تواند انواع مختلفی داشته باشد. از تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی گرفته تا بازاریابی محتوا، سئو و حتی روابط عمومی. در اینجا تنها به برخی از این گزینه‌ها پرداختیم.

  1. بازاریابی محتوا

بازاریابی محتوایی یکی از بارزترین نمونه‌های بازاریابی غیر مستقیم است که امروزه در دسترس است. کمپین‌های بازاریابی محتوایی می‌توانند شامل همه چیز باشند. از مقالات و وبلاگ‌ها گرفته تا پادکست‌ها، فیلم‌ها و سایر مطالبی که مخاطبان شما را آموزش می‌دهد و سرگرم می‌کند.

هدف اصلی در پشت بازاریابی محتوا، به نمایش گذاشتن رهبری فکر شما است. در حالی که به مشتریان خود چیز ارزشمندی می‌دهید. حتما در نظر بگیرید که براساس آنچه می‌دانید مخاطبان شما به آن نیاز دارند، محتوا ایجاد کنید.



:: بازدید از این مطلب : 50
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 3 مهر 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کاریاب

لینکدین مارکتینگ (LinkedIn Marketing)

اصول مهم در راه اندازی لینکدین مارکتینگ

با پدیدارشدن شبکه‌های اجتماعی جدید به طور مداوم، لینکدین (LinkedIn) پلتفرمی است که اغلب از آن کمتر استفاده می‌شود یا به عنوان یک اولویت دوم در نظر گرفته می‌شود. اما واقعیت این است که لینکدین می‌تواند برای پیشبرد اهداف کسب و کار شما، بسیار قدرتمند باشد. به ویژه هنگامی که از تمام ویژگی‌های پنهان پلتفرم، آگاه باشید.

این راهنما پر از نکات کاربردی استفاده از لینکدین است که می‌توانید بلافاصله شروع به اجرای آنها کنید تا به شما کمک کنند چگونه از این شبکه اجتماعی برای ارتقا سطح آگاهی از برند، به اشتراک گذاشتن محتوای بازاریابی و رشد کسب و کار خود استفاده کنید.

بازاریابی لینکدین (LinkedIn Marketing) چیست؟

بازاریابی لینکدین یا لینکدین مارکتنیگ، فرایند استفاده از لینکدین برای ایجاد ارتباطات، فرایند جذب مشتری (Lead Generation)، بهبود آگاهی از برند، تقویت روابط تجاری و مشارکت‌ها، به اشتراک گذاشتن محتوا و هدایت بازدید بیشتر به وب‌سایت شما است. لینکدین بخشی جدایی ناپذیر در بسیاری از استراتژی‌های بازاریابی کسب و کار موفق امروز است. این مسئله به دلیل تأثیرگذاری آن در گسترش شبکه‌های اجتماعی حرفه‌ای می‌باشد.

هنگامی که از لینکدین برای بازاریابی کسب و کار خود استفاده می‌کنید، به ویژگی‌های مفیدی در رابطه با تجزیه و تحلیل، ارتباطات و ایجاد برند دسترسی پیدا می‌کنید، که بی‌شک می‌توانند در مسیر موفقیت شما نقش به سزائی داشته باشند.

لینکدین یکی از بهترین روش‌های بازاریابی

لینکدین به شما امکان می‌دهد ترافیک وب‌سایت خود را هدایت کرده، کیفیت محتوای مناسب را شناسایی کنید و تخصص خود را از طریق محتوای منتخب، به اشتراک بگذارید. در نتیجه شبکه خود را رشد دهید. این مهم همچنین یک روش عالی برای به دست آوردن فرصت‌های شغلی و جذب استعدادهای جدید به شرکت شما است.

اینها تنها برخی از دلایلی است که ثابت می‌کند، لینکدین بستری ایده‌آل برای بازاریابی کسب و کار شما خواهد بود. برای به دست آوردن مزایای بیشتر، در ادامه به ۲۸ مورد از راهکارهائی می‌پردازیم که شما را در این مهم، یاری می‌کنند.

  1. URL نمایه عمومی خود را سفارشی کنید.

با شخصی‌سازی URL نمایه عمومی لینکدین، نمایه خود را حرفه‌ای‌تر و به اشتراک‌گذاری آن را راحت‌تر جلوه دهید. به جای یک URL با شماره‌های گیج‌کننده در انتها، چیزی شبیه به این مثال مناسب به نظر می‌رسد: https://www.linkedin.com/company/karokasborg.

برای این کار، می‌توانید با کلیک روی مشاهده نمایه و سپس روی ویرایش نمایه عمومی و URL کلیک کنید. در اینجا می‌توانید URL خود را به هر آنچه می‌خواهید، تغییر دهید – مانند نام و نام خانوادگی یا نام تجاری – با این فرض که قبلا توسط کاربر دیگری از لینکدین انتخاب نشده باشد.

  1. عکس پس زمینه لینکدین را به نمایه خود اضافه کنید.

در سال ۲۰۱۴، لینکدین سرانجام امکان اضافه کردن عکس پس‌زمینه را ایجاد کرد و شروع به ارائه گزینه‌های جدید برای کاربران، در افزودن عکس پس زمینه به پروفایل‌های شخصی خود، کرد. با اضافه کردن یک عکس پس زمینه از نام تجاری خود، به نمایه لینکدین خود کمی شخصیت دهید. به خاطر داشته باشید، لینکدین یک شبکه اجتماعی حرفه‌ای است، بنابراین عکس خود را بر این اساس انتخاب کنید.

لینکدین اندازه عکس پس زمینه را در اندازه ۱۵۸۴ x 396 pixels توصیه می‌کند و باید یک فایل JPG ، PNG یا GIF زیر ۸ مگابایت انتخاب کنید.

  1. یک نشان ProFinder به نمایه خود اضافه کنید.

بهتر است شما یک نشان ProFinder به نمایه خود اضافه کنید، که برای شناسایی فریلنسرها در ProFinder لینکدین استفاده می‌شود. این سرویس فریلنسرها را با مدیران پروژه (که به دنبال کمک هستند) نزدیک می‌کند. فریلنسرها نیز می‌توانند نشان ProFinder را بر روی پروفایل خود نمایش دهند تا مهارت، تخصص و توصیه‌های خود را در اختیار مشتری‌های احتمالی بگذارند.

  1. از لینک‌های وبلاگ یا وب‌سایت در نمایه لینکدین خود استفاده کنید.

می‌توانید پیوندهایی را به نمونه کارها و شبکه‌های اجتماعی خود به صفحه لینکدین اضافه کنید. همچنین می‌توانید برای افزایش بازدید، پیوندهایی به مطالب و اطلاعات کسب و کار خود اضافه کنید. این ویژگی به شما امکان می‌دهد تا توجه بیشتری را به مناطق خاصی از صفحه خود جلب کرده تا ترافیک را در مکان دیگری هدایت کنید.

به عنوان مثال، اگر پادکست تولید کرده‌اید، می‌توانید پیوندهای قسمت‌های خود را در لینکدین (به عنوان مثال آهنگ‌های SoundCloud) برای تبلیغ کار خود، به اشتراک بگذارید.

  1. موارد مربوط به بهینه‌سازی موتور جست و جوی خود را بهینه‌سازی کنید.

بهینه سازی موتور جستجو (SEO) محدود به وبلاگ‌نویسی نیست. همچنین می‌توانید با تکیه بر اصول آن، نمایه خود را بهینه کنید تا توسط افرادی که برای یافتن اصطلاحات کلیدی در لینکدین جستجو می‌کنند، کشف شوید. می‌توانید این کلمات کلیدی را به بخش‌های مختلف نمایه خود مانند عنوان، خلاصه یا تجربه کاری، اضافه کنید.

  1. بخش‌هایی از نمایه خود را اضافه، حذف و مرتب کنید.

می‌توانید بخش‌هایی از نمایه لینکدین خود را ویرایش و مرتب کنید تا اطلاعات خاصی را از هر طریقی که صلاح می‌دانید، برجسته کنید. وقتی در حالت ویرایش هستید، کافی است موس را روی پیکان دو طرفه در هر بخش قرار دهید. ماوس شما به یک نماد چهار پیکان تبدیل می‌شود، در آن زمان می‌توانید کلیک کنید، بکشید و به موقعیت دیگری در نمایه خود بروید.

  1. از جستجوهای ذخیره شده و هشدارهای جستجو در Recruiter استفاده کنید.

اگر از لینکدین Recruiter استفاده می‌کنید، می‌توانید از Saved Searches برای ذخیره معیارهای جستجوی خود بهره ببرید. اگر از طریق لینکدین  فرصت‌های شغلی را بازاریابی می‌کنید، این یک کمک خوب برای پیشبرد کسب و کار شما است.

با استفاده از این ویژگی، می‌توانید هر تعداد جستجو که می‌خواهید، ذخیره کنید و هنگامی که نامزدهای جدید مطابق با اصلاحات و معیارهای فیلتر شما هستند، هشدار (Notification) این قسمت را دریافت می‌کنید. می‌توانید هشدارهای جستجوی روزانه یا هفتگی را از سیستم، در مورد نتایج مربوطه از طریق صفحه اصلی Recruiter دریافت کنید.

  1. فرصت‌های شغلی را لیست کنید.

وقتی صحبت از فرصت‌های شغلی آزاد در کسب و کار شماست، فراموش نکنید که موقعیت‌های جدید خود را در صفحه کسب و کار لینکدین اضافه و به بازار عرضه کنید. در اینجا، داوطلبان می‌توانند با جستجوی کلمات کلیدی خاص مانند عنوان شغل، صنعت مربوطه، مکان، میزان حقوق، سطح تجربه و موارد دیگر، در مورد کسب و کار شما اطلاعات کسب کنند.



:: بازدید از این مطلب : 67
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 3 مهر 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کاریاب

ایجاد کمپین بازاریابی شبکه‌های اجتماعی موفق

هر ماه بیش از دو میلیارد کاربر فعال در فیس بوک، یک میلیارد در اینستاگرام و ۳۶۵ میلیون کاربر در توییتر در سراسر جهان وجود دارد.

فقط در ایالات متحده آمریکا، ۷۷٪ از مردم نوعی حساب رسانه اجتماعی دارند. چه برای گپ زدن با دوستان، ارتباط با افراد در سرتاسر جهان و چه برای اهداف کسب و کار و شبکه‌ای، مشتریان به دلایل زیادی در شبکه‌های اجتماعی هستند و بازاریاب‌ها این موضوع را می‌دانند.

با توجه به تعداد زیاد کاربران فعال در این سیستم‌عامل‌ها، بازاریابان به سرعت درمورد اهمیت هدف قرار دادن مشتریان خود از طریق رسانه‌های اجتماعی باخبر شده‌اند. در حقیقت پیش‌بینی می‌شود سرمایه‌گذاری در تبلیغات رسانه‌های اجتماعی در سراسر جهان تا سال ۲۰۲۱ به حدود ۴۸ میلیارد دلار برسد.

با توجه به اینکه بسیاری از افراد هنگام مسافرت، رفت و آمد و حتی استراحت، اعلان‌‌های گوشی‌های هوشمند و اخبار شبکه‌های اجتماعی خود را بررسی می‌کنند، چه راهی بهتر از رسانه‌های اجتماعی برای بازاریابی وجود دارد؟

کمپین بازاریابی شبکه‌های اجتماعی چیست؟

کمپین بازاریابی شبکه‌های اجتماعی (Successful Social Media Campaign) عبارت است از تلاش بازاریابی هماهنگ یک کسب و کار برای تقویت اطلاعات (در مورد یک برند، محصول یا خدمات) با استفاده از حداقل یک رسانه اجتماعی. این کمپین‌ها از نظر استراتژیک متمرکز هستند، نتایج قابل اندازه‌گیری دارند و بر پیروان شبکه‌های اجتماعی تأثیر می‌گذارند به گونه‌ای که به طریقی خاص احساس یا عمل کنند.

چگونه کمپین بازاریابی شبکه‌های اجتماعی ایجاد کنیم

  • در مورد رقیبان خود تحقیق کنید.
  • استراتژی خود را بسازید.
  • برای مخاطبان هدف خود جذاب باشید.
  • نوع و قالب محتوای خود را انتخاب کنید.
  • نتایج استراتژی مبارزاتی خود را مدیریت کنید.
  • مطالب خود را تبلیغ کنید.
  • در طول کمپین خود یک پیام را تبلیغ کنید.
  • بین محتوای تبلیغاتی و غیرتبلیغاتی خود تعادل ایجاد کنید.
  • اطمینان حاصل کنید که محتوای شما مختص کسب و کار شماست.
  • به طور منظم با مخاطبان خود درگیر شوید.
  • برای کمپین خود یک هشتگ منحصر به فرد ایجاد کنید.
  • مطالب خود را با استفاده از نرم‌افزار زمان‌بندی خودکار کنید.
  • از پخش زنده به نفع خود استفاده کنید.

روش‌های زیادی برای ایجاد یک کمپین بازاریابی شبکه‌های اجتماعی موفق وجود دارد. این روش‌ها براساس صنعت، بستر رسانه‌های اجتماعی و نوع کمپین متفاوت است. برای ایجاد کمپین بازاریابی شبکه‌های اجتماعی از نکات زیر، که حول سه مرحله مهم شامل تحقیق در مورد رقبا، طراحی استراتژی و تبلیغ محتوای خود است، استفاده کنید.

۱- در مورد رقیبان خود تحقیق کنید.

در مراحل برنامه‌ریزی کمپین بازاریابی شبکه‌های اجتماعی، رقیبان خود را در نظر بگیرید.

  • کدام شرکت‌ها مشابه شما هستند و از قبل دارای حساب‌های موفق در شبکه‌های اجتماعی می‌باشند؟
  • کدام شرکت‌ها کمپین‌هایی دارند که می‌دانید به خوبی برگزار شده‌اند؟
  • آیا شرکت‌هایی که در حال بررسی آن‌ها هستید به طور معمول مسابقات با اهدای جوایز برگزار می‌کنند؟
  • میزان بازخورد گرفتن در پست‌های اجتماعی آن‌ها چگونه است؟

با پرسیدن این سوالات از خود، خواهید فهمید که چه کاری در صنعت شما جواب می‌دهد. همچنین می‌توانید تعیین کنید که چگونه می‌توانید کمپین خود را منحصر به فرد کنید.

همچنین می‌توانید در جای دیگری به دنبال الهام باشید. اگر رقابت شما در زمینه اجتماعی نیست، طرفدار سبک کمپین‌های قبلی آن‌ها نیستید، یا کسب و کار فوق‌العاده منحصر به فردی دارید، پس به دنبال کمپین‌های دیگری باشید که به شما الهام می‌دهند و تعیین می‌کنند که چگونه می‌توانید عناصری مانند یک سبک مشابه، سطح تعامل، زیبایی‌شناسی یا پیام خاصی را در کمپین خود اعمال کنید.

۲- استراتژی خود را بسازید.

پس از مرحله اول، استراتژی مبارزات خود را بسازید. برای تعیین هدف کمپین خود، مخاطبان هدفتان را در نظر بگیرید.

برای مخاطبان هدف خود جذاب باشید

  • سعی می‌کنید پیامتان را به چه کسی برسانید؟
  • مخاطبان هدف خود را چگونه طبقه‌بندی می‌کنید؟
  • امیدوارید این کمپین برای شرکت و مخاطبان شما چه نتیجه‌ای به همراه داشته باشد؟
  • چگونه می‌توانید در طول کمپین خود تعامل مداوم با پیروان ایجاد کنید؟

اطمینان از جذابیت پیام و محتوا برای مخاطبان هدف، همیشه باید اولویت اصلی شما باشد. این قانون مهم را در طول کمپین بازاریابی شبکه‌های اجتماعی خود به خاطر بسپارید. فراموش نکنید که با چه کسی و به چه دلیلی ارتباط برقرار می‌کنید.

در غیر این صورت، مخاطب شما ممکن است در عرض چند ثانیه علاقه خود را به کمپین از دست دهد.

در اینجا چند روش برای جذب مخاطب مورد نظر در شبکه‌های اجتماعی آورده شده است:

  • ترندهای فعلی را در نظر بگیرید. این روزها مردم می‌خواهند چه چیزی را مشاهده کنند؟ به عنوان مثال، استوری‌های اینستاگرام و پخش زنده یا لایو بسیار محبوب شده‌اند. آیا می‌توانید این روندها را در برنامه اجتماعی خود بگنجانید؟
  • آموزنده باشید. مخاطبان خود را وادار کنید که بایستند و گوش دهند. اگر اطلاعاتی ندارید که ارزش وقتشان را داشته باشند، چرا باید پست یا کمپین شما را بررسی کنند؟ انگیزه‌ای برای مخاطبان خود فراهم کنید، مسابقاتی برگزار کرده و به آن‌ها بگویید که چگونه در این مسابقات شرکت کنند و چه زمانی برنده را معرفی می‌کنید.
  • محتوای بصری منحصر به فرد و جذاب ایجاد کنید. محتوای تصویری شما چه یک ویدیو در فیسبوک باشد یا یک تصویر ویرایش شده در اینستاگرام، اطمینان حاصل کنید که جذاب و سرگرم‌کننده است. به مخاطبان خود چیزی بدهید که قبلاً ندیده‌اند.
  • با مخاطبان خود درگیر شوید. ۸۴٪ از مصرف‌کنندگان پس از ارسال پیام در شبکه‌های اجتماعی، انتظار دارند شرکت‌ها ظرف ۲۴ ساعت پاسخ دهند. اگر افراد درباره پست‌های شما سوال، نظر یا نگرانی دارند، باید با آن‌ها تماس برقرار کنید. بدین صورت با مخاطبان خود پیوند شخصی ایجاد خواهید کرد که باعث وفاداری بیشتر به شما و برندتان می‌شود. همچنین اعتماد آن‌ها را با کارآیی بیشتری جلب خواهید کرد.


:: بازدید از این مطلب : 56
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 3 مهر 1403 | نظرات ()