نوشته شده توسط : کاریاب

5 گام‌ اصلی بازاریابی چیست؟

می‌توان گفت که هر بازاریابی موفقی به 5 گام خلاصه می‌شود که عبارت است از:

گام اول: در گام اول باید بر روی مسائل و اهداف شرکت تمرکز کرد که چگونه می‌خواهد محصولات را برای مشتریان منتشر کند.
گام دوم: در این مرحله، شما باید با استفاده از تحقیقاتی که در ارتباط با نحوه بازاریابی در مرحله اول انجام دادید، به بخش‌بندی بازار ( Segmentation )، هدف‌ گذاری ( Targeting )، و موقعیتیابی ( Positioning ) بپردازید. این مرحله به STP نیز معروف است.
گام سوم: پس از این مرحله، نوبت به آن می‌رسد تا اطلاعاتی در ارتباط با کالا مانند: قیمت ( Price )، نوع محصول ( Product ) و نحوه انتشار ( Prom ) آن به‌دست آورد.
گام چهارم: در این مرحله که جزو مهم‌ترین مراحل بازاریابی نیز به‌حساب می‌آید، باید اطلاعات به‌دست آورده شده از مراحل قبل را با ساختن یک تیم بسیار قوی و کارکشته، به مرحله اجرایی شدن برسانیم و رابطه تنگاتنگی میان مشتری و محصول ایجاد کنیم.
گام پنجم: در این مرحله نیز که به مرحله آخر معروف است، به کنترل تمامی فرآیندها از ابتدا تاکنون می‌پردازید و اصلاحات نهایی را برای بازاریابی انجام می‌دهید.





:: بازدید از این مطلب : 29
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 22 مهر 1403 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: