دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی دیجیتال چیست؟
این روزها بازاریابی آنلاین (Digital Marketing) یک معامله بزرگ است. استفاده از اینترنت در طول دهه گذشته بیش از دو برابر شده است و این تغییر بر نحوه خرید محصولات و تعامل مردم با کسب و کارها تأثیر گستردهای گذاشته است.
بنابراین، بازاریابی دیجیتال چیست؟ بازاریابی دیجیتال مانند هر نوع بازاریابی دیگر است؛ راهی برای ارتباط با مشتری بالقوه و تأثیرگذاری بر او. تفاوت واقعی این است که شما با آن مشتری به صورت آنلاین ارتباط برقرار میکنید و بر او تأثیر میگذارید.
بازاریابی دیجیتال چیست؟
بازاریابی دیجیتال به هرگونه تلاش یا بازاریابی آنلاین اشاره دارد. بازاریابی از طریق ایمیل، تبلیغات پرداخت به ازای هر کلیک، بازاریابی در شبکههای اجتماعی و حتی وبلاگنویسی همه از نمونههای بازاریابی دیجیتال هستند؛ آنها به معرفی شرکت شما به افراد کمک و آنها را متقاعد به خرید میکنند.
در ادامه برخی از متداولترین داراییها و استراتژیهای بازاریابی دیجیتال وجود دارد که کسب و کارها برای دسترسی آنلاین به افراد استفاده میکنند:
داراییهای بازاریابی دیجیتال
تقریباً هر چیزی میتواند یک دارایی بازاریابی دیجیتال باشد. این دارایی باید یک ابزار بازاریابی باشد که شما بصورت آنلاین استفاده میکنید. بسیاری از مردم نمیدانند که چه تعداد دارایی بازاریابی دیجیتال در اختیار دارند. در اینجا فقط چند نمونه ذکر شده است:
- وبسایت شما
- داراییهای برند دار (لوگو، نماد، کلمات اختصاری و غیره)
- محتوای ویدیویی (تبلیغات ویدئویی، دموی محصول و غیره)
- تصاویر (اینفوگرافیک، عکس محصول، عکس شرکت و غیره)
- محتوای نوشته شده (پستهای وبلاگ، کتابهای الکترونیکی، توضیحات محصول، توصیفات و غیره)
- محصولات یا ابزارهای آنلاین (SaaS، ماشین حساب، محتوای تعاملی و غیره)
- امتیازات و دیدگاهها
- صفحات شبکههای اجتماعی
استراتژیهای بازاریابی دیجیتال
لیست استراتژیهای بازاریابی دیجیتال نیز به طور مداوم در حال پیشرفت است، اما در اینجا برخی از استراتژیهایی که بیشتر کسب و کارها از آن استفاده میکنند را آوردهایم:
تبلیغات پرداخت به ازای هر کلیک: تبلیغات پرداخت به ازای هر کلیک (PPC) در واقع اصطلاحی گسترده است که شامل هر نوع بازاریابی دیجیتال میشود که در آن شما برای هر کاربری که روی یک تبلیغ کلیک میکند هزینه پرداخت میکنید.
تبلیغات جستجوی پولی: گوگل، بینگ و یاهو به شما امکان میدهند تبلیغات متنی را در صفحات نتایج موتور جستجو (SERP) خود اجرا کنید. تبلیغات جستجوی پولی یکی از بهترین روشها برای هدف قرار دادن مشتریان بالقوهای است که به طور فعال در جستجوی محصول یا خدمات شما هستند.
بهینهسازی موتور جستجو (SEO): اگر نمیخواهید برای نشان داده شدن در SERP هزینه بپردازید، میتوانید با استفاده از بهینهسازی موتور جستجو (SEO) صفحات یا پستهای وبلاگ خود این کار را انجام دهید. لازم نیست برای هر کلیک مستقیم هزینه بپردازید، اما دریافت رتبهبندی در صفحه اول گوگل معمولاً زمان و تلاش زیادی میبرد.
تبلیغات پولی رسانههای اجتماعی: بیشتر رسانههای اجتماعی مانند فیسبوک، اینستاگرام، توییتر، LinkedIn، Pinterest و Snapchat به شما امکان میدهند تبلیغات خود را در سایت آنها انجام دهید. تبلیغات پولی در شبکههای اجتماعی برای ایجاد آگاهی در مخاطبانی که ممکن است از وجود کسب و کار، محصول یا خدمات شما مطلع نباشند بسیار مناسب است.
بازاریابی از طریق رسانههای اجتماعی: مانند سئو، بازاریابی در شبکههای اجتماعی روشی رایگان و ارگانیک برای استفاده از رسانههای اجتماعی مانند فیسبوک یا توییتر برای بازاریابی کسب و کار شما است و دقیقاً مانند سئو، این بازاریابی به زمان و تلاش بیشتری نیاز دارد، اما در طولانیمدت می تواند نتایج بسیار بصرفهتری را به همراه داشته باشد.
بهینه سازی نرخ تبدیل (CRO): بهینهسازی نرخ تبدیل (CRO) هنر و دانش بهبود تجربه کاربر آنلاین شماست. بیشتر اوقات، مشاغل از CRO استفاده میکنند تا از ترافیک وبسایت موجود خود، تبدیلهای بیشتری (هدایت، چت، تماس، فروش و غیره) را انجام دهند.
بازاریابی محتوا: بازاریابی محتوا اصطلاح بازاریابی دیجیتال نسبتاً گستردهای است. بازاریابی محتوا شامل هر تلاش بازاریابی دیجیتال است که از داراییهای محتوایی (پستهای وبلاگ، اینفوگرافیک، کتابهای الکترونیکی، فیلمها و غیره) برای ایجاد آگاهی از نام تجاری یا کلیک، هدایت و فروش استفاده میکند.
تبلیغات بومی: تا به حال به پایین یک مقاله رسیده و لیستی از مقالات پیشنهادی را مشاهده کردهاید؟ این تبلیغات بومی است. بیشتر تبلیغات بومی تحت عنوان بازاریابی محتوا قرار میگیرد زیرا از محتوای آن برای جذب کلیک استفاده میکنند.
:: بازدید از این مطلب : 66
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0