تعریف بازاریابی به زبان ساده
نوشته شده توسط : کاریاب

تعریف بازاریابی به زبان ساده

بازاریابی فرایندی است که به‌منظور جلب توجه بازار هدف و مشتریان بالقوه انجام می‌شود. به همین دلیل، می‌توان ادعا کرد که بازاریابی فرایندی پیچیده و پر از متغیرهای گوناگون است.

تکلیف ۳ مسئله را باید در این فرایند از همان ابتدا مشخص کنید:

  • قرار است چه ارزشی خلق کنید؛
  • از چه مسیری برای اطلاع‌رسانی و ارائهٔ پیشنهاد خود اقدام کنید؛
  • چه مسئولیتی برعهدهٔ شماست.

کارهایی مثل ایجاد رابطه‌ای دوستانه بین برند و مخاطبان، افزایش بیش از پیش رضایت مشتریان، حفظ وفاداری مشتریان و همچنین ارائۀ خدمات پس از فروش راضی‌کننده، جزو کارهایی هستند که در این مسیر انجام می‌شوند.
در کل، کلمۀ بازاریابی موضوعات گسترده‌ای را پوشش می‌دهد. آن‌قدر گسترده که برخی در مقایسه بازاریابی و تبلیغات می‌گویند:

تبلیغات جزئی از بازاریابی است!

هرچه باشد، تبلیغات هم در راستای اهداف اصلی بازاریابی اجرا می‌شود؛ یعنی کاری می‌کنند که برند بیشتر و تاثیرگذارتر در انظار عمومی ظاهر شود و در نتیجه، درآمد کسب‌وکار بیشتر شود.

اما یادتان باشد، لازمۀ تبلیغ‌کردن، کلی پیش‌نیاز اعم از برندسازی، تحقیقات بازار، قیمت‌گذاری رقابتی و… است که در زیر سایهٔ بازاریابی صورت می‌گیرد.

حالا، بیایید یک جمع‌بندی کوتاه از این قسمت داشته باشیم و سپس سراغ بخش بعدی برویم:
بازاریابی یا مارکتینگ، مجموعه‌ای از فعالیت‌هاست که با تحقیق بازار و جمع‌آوری اطلاعات آغاز می‌شود و در ادامه، نیازمند تدوین یک استراتژی است؛ استراتژی‌ای که تمام راه‌های ارتباطی مثل تبلیغات را هدایت کند.

 





:: بازدید از این مطلب : 14
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 5 آبان 1403 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: