دیجیتال مارکتینگ ، روش‌ها و کاربردهای دیجتال مارکتینگ
نوشته شده توسط : کاریاب

با گسترش استفاده از شبکه‌های اجتماعی، این روزها دیجیتال مارکتینگ به یکی از واژگان پر کاربرد در دنیای تبلیغات تبدیل شده است. چنانچه به دنبال رشد کسب و کار خود هستید، به شما پیشنهاد می‌شود از یک متخصص یا آژانس بازاریابی آنلاین کمک بگیرید. همچنین چنانچه به دنبال شغل تازه می‌گردید، دیجیتال مارکتینگ یا همان بازاریابی دیجیتال را به عنوان شغلی پر درآمد و پر طرفدار به شما معرفی می‌کنند. در این مطلب با مفهوم دیجیتال مارکتینگ بیشتر آشنا می‌شویم و مزایا و همچنین انواع آن را بررسی می‌کنیم.

دیجیتال مارکتینگ چیست؟

دیجیتال مارکتینگ (Digital Marketing) که به عنوان بازاریابی آنلاین یا بازاریابی اینترنتی نیز شناخته می‌شود، پیام‌ها را از طریق کانال‌های دیجیتالی که عموما شامل دستگاه‌های الکترونیکی از جمله تلفن، رایانه و تبلت هستند، منتقل می‌کند.

به زبان ساده‌تر، دیجیتال مارکتینگ به هر شکلی از بازاریابی گفته می‌شود که به صورت آنلاین با کمک موبایل، لپ‌تاپ، اینترنت و غیره انجام می‌شود. این مفهوم می‌تواند از هر روش آنلاین مثل بازاریابی ایمیلی خودکار گرفته تا انتخاب محتوای وبلاگ وب‌سایت شما را شامل شود.

راه‌اندازی شبکه جهانی وب در سال ۱۹۸۹ زمینه را برای ظهور بازاریابی دیجیتال فراهم کرد. گسترش وب‌سایت‌های تجاری، پیشرفت در فناوری‌های ارسال گروهی ایمیل و پدید آمدن کانال‌های اجتماعی بسیار محبوب، باعث رشد چشمگیر فضای بازاریابی دیجیتال شده است. بازاریابی آنلاین در حال حاضر یک جزء کلیدی در برنامه‌های بازاریابی اکثر کسب و کارهاست که عمدتاً نتیجه استفاده گسترده از فناوری‌های دیجیتال است.

بازاریابی دیجیتال و بازاریابی سنتی

قبل از پرداختن به شباهت‌ها و تفاوت‌های بازاریابی دیجیتال و بازاریابی سنتی، ابتدا اجازه بدهید ببینیم بازاریابی سنتی چیست.

بازاریابی سنتی هر شکلی از بازاریابی است که از رسانه‌های آفلاین برای دستیابی به مخاطبان استفاده می‌کند. نمونه‌های اصلی بازاریابی سنتی شامل مواردی مانند تبلیغات در روزنامه‌ها و سایر روش‌های تبلیغات چاپی مثل بیلبوردها، تبلیغات پستی و نیز تبلیغات تلویزیونی و رادیویی است.

بازاریابی دیجیتال شامل بسیاری از اصول مشابه با بازاریابی سنتی است و اغلب به عنوان راهی جدید برای شرکت‌ها در نظر گرفته می‌شود تا به مشتریان خود نزدیک شوند و رفتار آن‌ها را درک کنند. شرکت‌ها اغلب تکنیک‌های بازاریابی سنتی و دیجیتال را در استراتژی‌های خود ترکیب می‌کنند.

بازاریابی دیجیتال و بازاریابی سنتی، هر دو هدف نهایی یکسانی دارند: ایجاد آگاهی از محصول (برند) و تأثیرگذاری بر تصمیمات خرید برای افزایش فروش. تفاوت اصلی بین بازاریابی سنتی و دیجیتال این است که بازاریابی دیجیتال از فناوری‌های متصل به اینترنت برای برقراری ارتباط و تعامل با مخاطبان هدف استفاده می‌کند.

چرا دیجیتال مارکتینگ مهم است؟

دیجیتال مارکتینگ طیف گسترده‌ای از کاربران اینترنت را هدف می‌گیرد که زمان و پول خود را به صورت آنلاین صرف می‌کنند. بازاریابی دیجیتال، سیستم کنترل متمرکزی را برای کسب و کارها فراهم می‌کند تا اطمینان حاصل کنند که مخاطبان هدف، پیام آن‌ها را دریافت کرده یا می‌خوانند. همین عامل، به برندها اجازه می‌دهد تا راحتی و امنیت را برای مشتریان خود فراهم کنند.

همچنین این روش، مقیاسی را برای کسب و کارهای در حال رشد فراهم می‌کند تا نتایج آنی به دست آورند، روش‌های تبلیغاتی خود را بهینه‌سازی کنند و درآمدهای از دست رفته و هزینه‌های تبلیغاتی هدر رفته را کاهش دهند.

این امر بر تصمیم خرید کاربران اینترنتی که به دنبال خدمات، محصولات یا هر چیزی به صورت آنلاین هستند، تأثیر می‌گذارد.

مزایای دیجیتال مارکتینگ چه چیزهایی هستند؟

از جمله مزایای دیجیتال مارکتینگ می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

مقرون به صرفه بودن: بسیاری از اشکال بازاریابی دیجیتال مانند روش‌های تبلیغات ایمیلی یا تبلیغ در رسانه‌های اجتماعی، با صرف هزینه کم یا بدون هزینه امکان‌پذیر هستند.

نتایج قابل اندازه‌گیری: اکثر اشکال بازاریابی دیجیتال به شما امکان می‌دهند تا معیارهای عملکرد کلیدی مدنظر خود را اندازه‌گیری کنید؛ از جمله تعداد کل نمایش، نرخ کلیک (CTR)، هزینه تبدیل، نرخ تبدیل کلی و موارد دیگر.

بهبود آگاهی از برند: با توجه به اینکه افراد زیادی از دستگاه‌های دیجیتال خود برای دسترسی به کانال‌های اجتماعی، پیام‌ها و ایمیل‌ها استفاده می‌کنند، در روش بازاریابی آنلاین پتانسیل تقریباً نامحدودی برای ایجاد آگاهی برای برند و محصولات خود دارید.

تعامل قوی: بازاریابی دیجیتال به شما این امکان را می‌دهد که محتوای قانع‌کننده‌ای را از طریق متن، تصاویر و ویدیو ایجاد کنید که منجر به تعامل قوی با مشتری می‌شود.

پتانسیل بازگشت سرمایه بالا: بازاریابی دیجیتال اغلب نسبت به بازاریابی سنتی و تاکتیک‌های تبلیغاتی آفلاین، بازگشت سرمایه (ROI) قابل توجهی دارد.

دسترسی جهانی و منطقه‌ای: بسته به تاکتیک‌های بازاریابی دیجیتالی که انتخاب می‌کنید، می‌توانید دسترسی خود را به یک منطقه محلی یا منطقه‌ای محدود کنید، یا از کانال‌های دیجیتالی مانند یوتیوب و تیک‌تاک استفاده کنید؛ جایی که محتوای شما می‌تواند به مخاطبان جهانی برسد.

انعطاف‌پذیری: می‌توانید استراتژی‌های بازاریابی دیجیتال جدید را نسبتاً سریع تغییر دهید، یا با مشاهده نتایج، روش‌های جدید اتخاذ کنید.

انواع استراتژی‌های دیجیتال مارکتینگ

ایجاد یک استراتژی بازاریابی دیجیتال قوی برای کسب و کار شما، با درک بهتر انواع روش‌های بازاریابی دیجیتال که بهترین بازده را به همراه دارند، آغاز می‌شود.

انواع روش‌های دیجیتال مارکتینگ عبارتند از:

  • بازاریابی از طریق رسانه‌های اجتماعی (Social Media Marketing)
  • بازاریابی موتورهای جستجو (SEO)
  • تبلیغات پرداخت به ازای کلیک (PPC)
  • بازاریابی ایمیلی (Email Marketing)
  • بازاریابی موبایلی (Mobile Marketing)
  • همکاری در فروش (Affiliate Marketing)
  • بازاریابی محتوا (Content Marketing)

بازاریابی از طریق رسانه های اجتماعی

سوشال مدیا مارکتینگ یکی از محبوب‌ترین انواع بازاریابی دیجیتال است. تنها در ایالات متحده، بیش از ۳۰۸ میلیون نفر حداقل یک بار در ماه به یک شبکه اجتماعی دسترسی دارند. افراد در هر سنی از رسانه‌های اجتماعی برای سرگرمی، تعامل با دیگران، کسب اطلاعات در مورد علایق خاص و خرید استفاده می‌کنند.

آمار رسانه‌های اجتماعی نشان می‌دهد که ترکیب رسانه‌های اجتماعی در استراتژی‌های بازاریابی شما می‌تواند یک استراتژی درست باشد. رسانه‌های اجتماعی منبع اصلی اطلاع از برند برای ۷۸ درصد از کاربران اینترنت هستند. همچنین نزدیک به نیمی از مصرف‌کنندگان ایالات متحده گزارش می‌دهند که از طریق رسانه‌های اجتماعی خرید کرده‌اند.

پلتفرم‌های اجتماعی برتر که بیشترین تاثیر را در سوشال مدیا مارکتینگ به دنبال دارند، عبارتند از: یوتیوب، فیسبوک، تیک‌تاک، اینستاگرام، واتس‌اپ، تلگرام، پینترست، لینکدین و ایکس (توییتر سابق).

نکته مهم اینجاست که بازاریابان دیجیتال باید به تغییرات رسانه‌های اجتماعی و میزان اقبال مخاطبان به هریک از آن‌ها توجه داشته باشند.

بهینه‌سازی موتورهای جستجو

بهینه‌سازی موتورهای جستجو یا همان سئو، یک استراتژی بازاریابی دیجیتال حیاتی برای کسب و کارهایی است که از افزایش ترافیک وب‌سایت خود سود می‌برند. سئو، فرآیند بهینه‌سازی وب‌سایت شماست تا در نتیجه آن، موتورهای جستجو مانند گوگل، وب‌سایت شما را در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP) در موقعیت بهتری رتبه‌بندی کنند.

کار اصلی سئو، هدایت ترافیک ارگانیک به سایت شماست. روزانه تقریباً ۸.۵ میلیارد جستجو در گوگل انجام می‌شود که فرصت‌های زیادی را برای مشاغلی که می‌خواهند محصول و خدمات خود را تبلیغ کنند، ارائه می‌دهد. رتبه‌بندی بالا در گوگل، کلید جذب ترافیک بیشتر به وب‌سایت شماست.

انواع سئو

در نظرسنجی انجام شده توسط Search Engine Journal، تعداد ۴۹ درصد از پاسخ‌دهندگان گزارش دادند که سئو بالاترین بازگشت سرمایه (ROI) را در بین هر کانال بازاریابی دیجیتال ارائه می‌دهد.

شما می‌توانید با کسب اطلاعات بیشتر در مورد فاکتورهای رتبه‌بندی گوگل یا با کمک ابزارها و نرم‌افزارهای سئو، به صورت رایگان شروع به سئو کنید.

تبلیغات پرداخت به ازای کلیک

تبلیغات پرداخت به ازای کلیک یا PPC دقیقاً همان چیزی است که از نام آن پیداست: هر بار که شخصی روی تبلیغات دیجیتال شما کلیک می‌کند، به ازای کلیک او هزینه‌ای را پرداخت می‌کنید. مبلغی که می‌پردازید بر اساس پلتفرمی که در آن تبلیغ می‌کنید، ترافیک احتمالی پست تبلیغ شده شما و تعداد رقبایی که مایل به پرداخت برای تبلیغات مشابه هستند، تعیین می‌شود.

گوگل ادز بزرگترین پلتفرم تبلیغات پرداخت به ازای کلیک در جهان است. بسیاری از کسب و کارهایی که به بازاریابی سئو می‌پردازند، به تبلیغات کلیکی گوگل توجه دارند. تبلیغات پولی در گوگل در بالای نتایج جستجوی ارگانیک ظاهر می‌شود و این مزیت می‌تواند ترافیک بیشتری را به وب‌سایت شما برساند.

بازاریابی ایمیلی

ایمیل مارکتینگ یکی دیگر از بهترین استراتژی‌های بازاریابی دیجیتال است که توصیه می‌شود به ترکیب بازاریابی خود اضافه کنید. طبق آمار Statista، کسب‌وکارها به ازای هر دلاری که برای بازاریابی ایمیلی خرج می‌کنند، به طور متوسط حداقل ۳۲ دلار درآمد کسب می‌کنند.

برای اینکه بازاریابی ایمیلی موثرتری داشته باشید، باید یک استراتژی برای جمع‌آوری آدرس ایمیل از مشتریان فعلی و بالقوه خود ایجاد کنید. بسیاری از کسب و کارها با هر بار مواجهه با مشتری، ایمیل او را جمع‌آوری می‌کنند و گاهی اوقات انگیزه خاصی برای پیوستن به لیست ایمیل ارائه می‌دهند. وب‌سایت کسب و کار شما همچنین مکانی عالی برای ارائه انگیزه به بازدیدکنندگان است تا بتوانید پایگاه داده ایمیل خود را تقویت کنید.

انواع دیجیتال مارکتینگ

بیشتر بازاریابان به جای مدیریت دستی ایمیل‌های تجاری، نرم‌افزارهای بازاریابی ایمیلی را خریداری می‌کنند. استفاده از این نرم‌افزارهای ایمیلی باعث می‌شود که پایگاه داده ایمیل خود را به روز نگه دارید، مشترکین جدید را مدیریت کنید یا اشتراک آن‌ها را لغو کنید.

نرم‌افزار ایمیل شما همچنین باید تقسیم‌بندی پایگاه داده ایمیل را بر اساس علایق مشتری، ایجاد طرح‌های ایمیل جذاب، مدیریت زمان‌بندی ایمیل و اندازه‌گیری معیارهای ایمیل، از جمله نرخ باز کردن ایمیل، نرخ کلیک (CTR)، نرخ تبدیل و نرخ پرش (bounce rate) را آسان کند.

بازاریابی موبایلی

تنها در ایالات متحده بیش از ۳۱۰ میلیون کاربر تلفن هوشمند وجود دارد، بنابراین جای تعجب ندارد که موبایل مارکتینگ به یک استراتژی بازاریابی دیجیتال محبوب برای مشاغل تبدیل شده است.

بازاریابی تلفن همراه معمولاً از طریق متن انجام می‌شود که به آن سرویس پیام کوتاه (SMS) نیز می‌گویند. در این روش، نرخ باز شدن پیام تا ۹۸ درصد تخمین زده می‌شود که یکی از دلایلی است که بازاریابی تلفن همراه می‌تواند بسیار مؤثر باشد.

همکاری در فروش (افیلیت مارکتینگ)

همکاری در فروش یا افیلیت مارکتینگ که به آن روش بازاریابی وابسته هم می‌گویند، نوعی بازاریابی دیجیتال است که در آن شرکت‌ها برای تبلیغ محصولات و خدمات خود، با وب‌سایت‌های شخص ثالث (third party) همکاری می‌کنند.

بازاریابی محتوا

هر شکلی از بازاریابی دیجیتال، بر ارائه محتوای قانع‌کننده برای جلب علاقه و جذب مشتریان بالقوه متکی است. بازاریابی محتوا (کانتنت مارکتینگ) اصطلاحی است که برای توصیف انواع مختلفی از محتوایی که می‌توانید در کمپین‌های بازاریابی دیجیتال خود به کار ببرید، استفاده می‌شود.

بازاریابی محتوا می‌تواند اشکال مختلفی داشته باشد. از جمله انواع آن عبارتند از:

  • وبلاگ
  • اینفوگرافیک
  • اوراق سفید (whitepapers)
  • کتاب الکترونیکی
  • ویدیو
  • پادکست
  • اسلاید و وبینار

برخلاف روش‌های تبلیغاتی دیگر، بازاریابی محتوا آشکارا تبلیغاتی نیست، بلکه از تاکتیک‌های ظریف‌تری برای اطلاع‌رسانی، آموزش یا تأثیرگذاری بر مخاطبان هدف خود استفاده می‌کند.

یکی از مزایای کلیدی بازاریابی محتوا این است که شما می‌توانید آن را تقریباً با هر میزان بودجه‌ای انجام بدهید.

کاربردهای دیجیتال مارکتینگ چیست؟

همان‌طور که در بخش مزایای دیجیتال مارکتینگ اشاره کردیم، این روش مزایایی همچون مقرون به صرفه بودن، ارائه نتایج قابل اندازه‌گیری، بهبود آگاهی از برند و پتانسیل بازگشت سرمایه بالا دارد. هر یک از این مزایا می‌توانند در خدمت اهداف مارکتینگی برندها قرار گرفته و با تدوین استراتژی درست، به بهترین شکل مورد استفاده قرار بگیرند.

در ادامه، به چند سوال رایج اما مهمی که ممکن است شما هم در خصوص دیجیتال مارکتینگ داشته باشید، پاسخ می‌دهیم.

چگونه از دیجیتال مارکتینگ برای افزایش فروش استفاده کنیم؟

دیجیتال مارکتینگ با روش‌ها و ابزارهای مختلف خود به کمک افزایش فروش می‌آید. یکی از روش‌ها، استفاده از قیف فروش است که تحلیل و بررسی صحیح آن، منجر به تغییر و بهبود فروش می‌شود.

قیف فروش (Sales funnels) مفهومی است که کسب‌وکارها در طول فرآیند فروش از آن برای تبدیل سرنخ‌های فروش بالقوه به فروش واقعی، افزایش تعداد فروش و بهبود ROI کلی (بازده سرمایه‌گذاری) و سایر معیارهای اصلی بازاریابی دیجیتال استفاده می‌کنند.

قیف‌های بازاریابی با ایجاد آگاهی از محصول یا خدمات شما در میان جمعیت‌شناسی مشتریان اصلی شما شروع می‌شود. هدف از قیف بازاریابی این است که جمعیت خاصی از مصرف‌کنندگان را به تعامل فعال با شرکت شما سوق دهد.

چگونه از دیجیتال مارکتینگ برای جذب مشتریان جدید استفاده کنیم؟

به یاد داشته باشید که مشتریان شما آنلاین هستند

زمانی که شخصی به کسب و کار شما علاقه‌مند است، اولین کاری که انجام می‌دهد این است که به صورت آنلاین درباره شما تحقیق کند.

مشتریان انتظار دارند در عصر دیجیتال امروزی، وب‌سایت و نشانه‌ای از حضور آن برند در رسانه‌های اجتماعی پیدا کنند. آن‌‌ها ممکن است بخواهند بدانند دیگران در مورد برند شما چه می‌گویند. اگر مشتری بالقوه نتواند شما را آنلاین پیدا کند، ممکن است به این نتیجه برسد که شرکت شما قانونی یا معتبر نیست.

مخاطب هدف خود را بشناسید

یکی از زیبایی‌های دیجیتال مارکتینگ این است که به راحتی می‌توانید با مخاطبان هدف خود و مشکلات آن‌ها آشنا شوید. برای اینکه محصول/خدمت خود را به عنوان یک راه حل عالی برای مشکل آن‌ها معرفی کنید، استفاده از این اطلاعات بسیار مفید است.

استفاده از بازاریابی دیجیتال، حدس و گمان را از تعیین مشتریان شما حذف می‌کند و به شما امکان می‌دهد تا ارتباطات را شخصی‌سازی کرده و هدف‌گذاری‌های خود را اصلاح کنید.

برای مشتریان خود در دسترس باشید

کسب و کار شما باید در جایی باشد که مشتریان شما حضور دارند. به احتمال زیاد، مشتری شما جستجوی خود برای محصول یا خدمت مورد نظرش را با گوگل آغاز خواهد کرد. اگر حضور آنلاین دارید اما پیدا کردن رقبای شما آسان‌تر است زیرا در جستجوها رتبه بالاتری دارند، نشانه این است که حضور قدرتمندی ندارید. به همین دلیل بسیار مهم است که با ظاهر شدن در اولین نتیجه‌ای که یک مشتری بالقوه در جستجوی گوگل پیدا می‌کند، از رقبایتان پیشی بگیرید.

رقبای خود را به طور کامل تجزیه و تحلیل کنید

به عنوان یک صاحب کسب و کار، باید همه چیز را در مورد کارهایی که رقبای شما در فضای دیجیتال انجام می‌دهند، بدانید تا بتوانید استراتژی بازاریابی دیجیتال متمایز خود را ایجاد کنید. رقبای خود را افرادی در نظر بگیرید که باید از آن‌‌ها یاد بگیرید، نه افرادی که باید آن‌ها را شکست دهید.

بازاریابی بیشتر با پول کمتر انجام دهید

دیجیتال مارکتینگ یکی از مقرون به صرفه‌ترین انواع تبلیغات است. کسب‌وکارهای کوچک و استارت‌آپ‌ها دائماً در تلاش هستند تا با بازاریابی با بودجه محدود، به نتایج هرچه بیشتر دست یابند.

تبلیغات آنلاین می‌تواند به شما کمک کند تا بودجه خود را بیشتر افزایش دهید و مخاطبان هدف خود را مشخص کنید. رسانه‌های اجتماعی برای این کار مفید هستند، زیرا به شما امکان می‌دهند تا برای مخاطبان خاصی که به برند یا خدمات شما علاقه‌مند هستند، بودجه روزانه تعیین کنید. مهم‌تر از همه، این امکان را به شما می‌دهد تا مشتریانی را که هرگز از شما خرید نمی‌کنند، حذف کرده و در وقت و هزینه خود صرفه‌جویی کنید.

چگونه از دیجیتال مارکتینگ برای افزایش آگاهی از برند استفاده کنیم؟

آگاهی از برند در بازاریابی دیجیتال، به معنای میزان آشنایی مصرف‌کنندگان با محصول یا نام برند شما از طریق کانال‌های بازاریابی مختلف است. این عامل، برند شما را از رقبا متمایز می‌کند و سطح شناخت مخاطبان هدف شما را از برند شما می‌سنجد.

هرچه آگاهی از برند شما بالاتر باشد، احتمالاً فروش بیشتری خواهید داشت. وقتی مصرف‌کنندگان گزینه‌های مختلف دارند، تمایل دارند محصولاتی را از برندهای معروف‌تر انتخاب کنند. به همین دلیل است که کسب‌وکارها، به‌ویژه استارت‌آپ‌ها، باید ایجاد آگاهی از برند را در اولویت قرار دهند.

برای افزایش آگاهی از برند خود با کمک دیجیتال مارکتینگ، این مراحل را دنبال کنید:

محتوای متمایز بسازید

از طریق این مرحله حیاتی، می‌توانید به افزایش آگاهی از برند دست پیدا کنید. محتوای شما باید حاوی عناصر آموزنده، جذاب و مرتبط و همچنین متناسب با مخاطبان مورد نظر شما باشد. علاوه بر این، باید ویژگی‌های بصری جذاب و قابلیت اشتراک‌گذاری یکپارچه را ارائه دهد.

از قدرت رسانه‌های اجتماعی استفاده کنید

استفاده از رسانه‌های اجتماعی، فرصتی عالی برای ایجاد ارتباط با مخاطبان مورد نظر و تقویت روابط است.

از کمپین‌های تبلیغاتی پولی استفاده کنید

استفاده از تبلیغات پولی می‌تواند به طور موثری دسترسی شما را افزایش دهد و آگاهی از برند را بالا ببرد. هنگام ساخت انواع کمپین بازاریابی، این موارد را در نظر داشته باشید:

  • تلاش خود را به سمت مشتریان ایده‌آل خود هدایت کنید
  • تصاویر جالب توجه داشته باشید
  • برای جلب علاقه مخاطبان، از کپی‌های جذاب کمک بگیرید

با شرکای تجاری همکاری کنید

شراکت و همکاری با سایر کسب و کارها، راهی موثر برای جذب مخاطب جدید و افزایش آگاهی از برند است. به دنبال کسب و کارهایی باشید که با کسب و کار شما هم‌افزایی داشته باشند و مخاطبان هدف مشابهی را به اشتراک بگذارند.

صدا و تصویر برند ثابتی را حفظ کنید

صدا و تصویر یک برند، برای متمایز کردن برند شما و به جا گذاشتن یک اثر ماندگار حیاتی است. رنگ‌ها، فونت‌ها و لحن صدایی را که با شخصیت برند شما مطابقت دارد، با دقت انتخاب کنید. برای ایجاد یک تصویر یکپارچه و منسجم از برند، از این عناصر به طور مداوم در همه کانال‌ها استفاده کنید.

وب‌سایت خود را برای کاربران موبایل بهینه کنید

در دنیای دیجیتال امروزی که گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها به ابزار غالب دسترسی به اینترنت تبدیل شده‌اند، باید وب‌سایت خود را برای مشاهده و استفاده در موبایل بهینه‌سازی کنید. اطمینان حاصل کنید که وب‌سایت شما از نظر بصری جذاب به نظر می‌رسد و به راحتی روی دستگاه‌های تلفن همراه کار می‌کند تا تجربه کاربری مثبتی را ارائه دهد.

نتایج خود را پایش و تجزیه و تحلیل کنید

نتایج خود را دنبال کرده و اثربخشی استراتژی‌های خود را ارزیابی کنید. این تجزیه و تحلیل به شما امکان می‌دهد تا تشخیص دهید که چه چیزی نتایج مثبت دارد و چه چیزی نیاز به بهبود دارد.

آینده دیجیتال مارکتینگ چه خواهد بود؟

بیش از ربع قرن از ظهور اولین تبلیغات بنری قابل کلیک آنلاین در یاهو می‌گذرد. با این حال، اکنون زمانه تغییر کرده است. این روزها شرکت‌هایی مانند گوگل و فیسبوک هستند که بر دنیای بازاریابی دیجیتال حکومت می‌کنند.

تجربیات سالیان اخیر نشان داده که دیجیتال مارکتینگ هرگز ثابت نمی‌ماند. با روندهای جدید بازاریابی اینترنتی مانند هوش مصنوعی (AI) و بازاریابی ویدیویی دیجیتال که با سرعت بالایی در حال رشد هستند، فضای دیجیتال مارکتینگ همیشه در حال تحول باقی می‌ماند.

خلاصه کلام

دیجیتال مارکتینگ یکی از قدرتمندترین ابزارهایی است که کسب و کارها برای جلب توجه و فروش محصولات و خدمات خود دارند. در این روش، چندین تکنیک دیجیتال مارکتینگ ارائه می‌شود؛ از جمله بازاریابی رسانه‌های اجتماعی، بازاریابی ایمیلی، سئو، تبلیغات پرداخت به ازای کلیک و بازاریابی محتوا. دیجیتال مارکتینگ، پتانسیل بازگشت سرمایه استثنایی دارد. برای شروع دیجیتال مارکتینگ به بودجه زیادی نیاز ندارید، بنابراین بازاریابی دیجیتال می‌تواند ابزاری موثر برای همه انواع کسب و کارها باشد.





:: بازدید از این مطلب : 5
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 6 آذر 1403 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: